Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11428
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMartins, Ronei Ximenes-
dc.creatorJoly, Maria Rodrigues Azevedo-
dc.date.accessioned2016-07-25T17:52:20Z-
dc.date.available2016-07-25T17:52:20Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationMARTINS, R. X.; JOLY, M. R. A. Relação entre compreensão em leitura e desempenho acadêmico em cursos EAD. Lumen Educare, Hortolândia, v. 1, n. 1, p. 153-174, 2015.pt_BR
dc.identifier.urihttps://revistas.unasp.edu.br/lumen/article/view/583/pdfpt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11428-
dc.description.abstractThere is a rising offer of remote courses whose instructional material and interactions are strongly based on textual language. In such context, this research was meant to analyze the relations between reading comprehension and academic performance of university students in remote courses. The sample was compose of 85 recently admitted students in university courses, 62,3 % women, the majority (50,6 %) aged between 18 and 20 years. It was applied the following tests: the Teste Cloze por Opção, and the Escala de Estratégias Metacognitivas de Leitura. It was used the final grade of students. The results did not reveal significant differences in student’s performance due to classroom-based learning or distance learning course. It was identified significant predictors (p < 0,01) of academic performance in distance learning course, the reading comprehension (β = 0,55) and the reading strategies (β = 0,36).pt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
dc.publisherFaculdade Adventista de Hortolândiapt_BR
dc.rightsrestrictAccesspt_BR
dc.sourceLumen Educarept_BR
dc.subjectCompreensão em leiturapt_BR
dc.subjectDesempenho acadêmicopt_BR
dc.subjectEducação a distânciapt_BR
dc.subjectReading comprehensionpt_BR
dc.subjectAcademic performancept_BR
dc.subjectDistance educationpt_BR
dc.titleRelação entre compreensão em leitura e desempenho acadêmico em cursos EADpt_BR
dc.title.alternativeRelation between comprehension in literature and academic performance in remote coursespt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoConsiderando que existe crescente oferta de cursos à distância num modelo em que material didático e interações estão fortemente baseados em linguagem textual, a pesquisa explo­rou relações entre a compreensão em leitura e o desempenho acadêmico de estudantes desse tipo de curso. Participaram 85 ingressantes na graduação, 62,3% mulheres, 50,6% com idade entre 18 e 20 anos. Foram utilizados, o Teste Cloze por Opção, a Escala de Estratégias Metacognitivas de Leitura e o escore de rendimento acadêmico. Nos resultados não foram encontradas diferenças significativas no rendimento dos estudantes, motivadas pela modalidade de ensino. Foram identi­ficados como preditores significativos (p < 0,01) do desempenho acadêmico no curso a distância, a compreensão em leitura (β = 0,55), a metacognição em leitura (β = 0,36).pt_BR
Appears in Collections:DED - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.