Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11494
Título: O posicionamento competitivo de micro e pequenas empresas brasileiras produtoras de carne de frango no complexo agroindustrial
Título(s) alternativo(s): Competitive positioning of micro and small enterprises Brazilian chicken meat producers in complex agro industry
Palavras-chave: Agronegócio
Complexo agroindustrial
Micro e Pequenas Empresas
Carne de frango
Agribusiness
Micro and Small Enterprises
Chicken meat
Data do documento: Abr-2013
Citação: RODRIGUES, T. K. de A. et al. O posicionamento competitivo de micro e pequenas empresas brasileiras produtoras de carne de frango no complexo agroindustrial. Revista Inteligência Competitiva, São Paulo, v. 3, n. 2, p. 3-19, abr./jun. 2013.
Resumo: This paper presents conditions for a competitive positioning of micro and small producers of chicken meat in Brazilian agro-industrial complex. Considering the complexity of the chicken agribusiness, for a correct positioning of these organizations requires that managers know well: the agroindustrial complex environments through institutional, organizational, customer and its supply chain, the organization, identifying the nature, resources used, business, mission and goals, and understanding the management process, so the manager can draw up a master plan, define the organizational structure and governance, seeking professionalization, creating effective communication, facilitating cultural development, motivation and leadership, and establish a rigorous monitoring system.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11494
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos



Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons