Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11571
Título: Efeitos do conhecimento de resultados autocontrolado na aprendizagem motora
Título(s) alternativo(s): Effects of self-controlled knowledge of results in motor learning
Palavras-chave: Aprendizagem motora
Conhecimento de resultados
Frequência autocontrolada
Prática aleatória
Motor learning
Knowledge of results
Self-controlled frequency
Random practice
Data do documento: 2012
Editor: Universidade Estadual Paulista
Citação: FERREIRA, G. M. et al. Efeitos do conhecimento de resultados autocontrolado na aprendizagem motora. Motriz: Revista de Educação Física, Rio Claro, v. 18, n. 3, p. 495-504, jul./set. 2012.
Resumo: The purpose of this study was to examine three different strategies to provide knowledge of results (KR), yoked paired by trial and yoked paired by average of total frequency of KR in random practice. The sample was composed by 45 volunteers, distributed into three groups (n=15 subjects). The task consisted of press three keys, 2, 4, 8 and 6 in the numeric keypad of the computer in three different total time (700, 900 and 1100 ms) in random practice. The experiment consisted of acquisition phase and delay retention and transfer test. The data analysis was conducted by ANOVA and the results were not demonstrated difference between groups. The results showed no effect of self-controlled frequency of KR to the motor learning when using random practice. In addition, a new possibility to be used the yoked group was presented.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11571
Aparece nas coleções:DEF - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Efeitos do conhecimento de resultados autocontrolado.pdf225,83 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons