Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/29645
Registro completo de metadados
Campo DC | Valor | Idioma |
---|---|---|
dc.creator | Veroneze, Ricardo Braga | - |
dc.creator | Sousa, Dalton de | - |
dc.creator | Rezende, Daniel Carvalho de | - |
dc.creator | Rennó, André Siqueira | - |
dc.date.accessioned | 2018-07-13T15:56:08Z | - |
dc.date.available | 2018-07-13T15:56:08Z | - |
dc.date.issued | 2017-04 | - |
dc.identifier.citation | VERONEZE, R. B. et al. Valor e prestígio com a profissão em administração. Pretexto, Belo Horizonte, v. 18, n. 2, p. 66-85, abr./jun. 2017. | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/29645 | - |
dc.description.abstract | The academic formation in administration offers innumerable professional possibilities, contemplating different segments of work, such as, research, consultancy, entrepreneurship, besides other ways. This dynamism contributes to a wide range of options that pose different challenges to the future professional of the administration. In this direction, this work, which belongs to the area of teaching and research in Administration, seeks to understand the perceived value, prestige and identification with the profession from the perspective of undergraduate students from two federal universities. Very present in other areas, there is still a lack of this type of study in the administrative sciences. The sample was obtained by applying questionnaires to the students of Administration. The results show that many undergraduates in management are still undecided by the profession, but there are also those whose identification with the same is clear, most of which is aimed at future work, either in the private sector or in the public service. From the analysis of the data it was possible to form two clusters, the first group was called vocation, which can say that they are more satisfied and identified with the course of Administration and another called undecided, which has a lower degree Identification and satisfaction with it. Finally, it was verified that the group of vocationates have bigger ambitions, such as starting their own company, than just preparing to get a job (public or private). | pt_BR |
dc.language | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Universidade FUMEC | pt_BR |
dc.rights | acesso aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | * |
dc.source | Pretexto | pt_BR |
dc.subject | Administração - Formação acadêmica | pt_BR |
dc.subject | Graduação em Administração - Satisfação | pt_BR |
dc.subject | Administration - Education | pt_BR |
dc.subject | Graduation in Administration - Satisfaction | pt_BR |
dc.title | Valor e prestígio com a profissão em administração | pt_BR |
dc.title.alternative | Value and prestige to the profession in business management | pt_BR |
dc.type | Artigo | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho, pertencente a área de ensino e pesquisa em Administração, procura compreender o valor percebido, o prestígio e a identificação com a profissão sob a perspectiva dos estudantes de graduação de duas universidades federais, a amostra foi obtida aplicando questionários junto aos estudantes de Administração. Os resultados mostram que muitos graduandos em administração estão ainda indecisos com a profissão, mas, há também aqueles cuja identificação com a mesma é clara. A maioria visa um trabalho futuro, seja na iniciativa privada ou no serviço público. A partir da análise dos dados foi possível à formação de dois clusters, o primeiro grupo foi denominado de vocacionado, o qual, pode dizer que estão mais satisfeitos e identificado com o curso de Administração e outro chamado de indecisos, o qual possui um grau menor de identificação e satisfação com o mesmo. | pt_BR |
Aparece nas coleções: | DAE - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ARTIGO_Valor e prestígio com a profissão em administração.pdf | 251,84 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons