Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/34681
Título: Uso da plataforma ARDUINO na interdisciplinaridade do ensino fundamental I: relato extensionista em uma escola pública
Palavras-chave: Aprendizagem
Robótica educacional
Tutoria
Learning
Educational robotics
Technology
Data do documento: 2018
Editor: Universidade Federal do Paraná
Citação: RAMOS, A. D. et al. Uso da plataforma ARDUINO na interdisciplinaridade do ensino fundamental I: relato extensionista em uma escola pública. Revista Extensão em Foco, [S.l.], n. 17, 2018.
Resumo: The demand for professionals in technological areas is causing conventional schools adaptation for this kind of demand. However, public school students still have difficulties to assimilate extra-class contents. Some educational solutions are beingimplemented in those schools and robotics is one of them. Educational Robotics (ER), as a teaching methodology, leads students to search for logical solutions to the problems imposed to them. The aim of this work is the implementation of ER through weekly meetings between tutors from University of Lavras and students from schools (elementary I level) located in the city of Lavras/MG -Brazil.As results, it is observed the improvement in the school learning process and logical reasoning, greater interest in schoolactivities and the use of creativity in benefit of learning.
URI: https://revistas.ufpr.br/extensao/article/view/57816
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/34681
Aparece nas coleções:DAT - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.