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Campo DCValorIdioma
dc.creatorMaciel, Gustavo Nunes-
dc.creatorOliveira, José Augusto-
dc.creatorValadares, Gustavo Clemente-
dc.creatorLeme, Paulo Henrique Montagnana Vicente-
dc.creatorRezende, Daniel Carvalho de-
dc.date.accessioned2020-03-27T11:31:54Z-
dc.date.available2020-03-27T11:31:54Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationMACIEL, G. N. et al. Self-checkout no varejo: implicações na satisfação dos consumidores. Revista Reuna, Belo Horizonte, v. 24, n. 1, p. 41-57, jan./mar. 2019.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39453-
dc.description.abstractThe dynamics of competition in contemporary markets coupled with the emergence of technological innovations bring organizations a constant challenge of survival in the face of intense business competitiveness. Thus, seeking differentiation and permanence in the markets, it is noticed that some entrepreneurs bet on technological resources that are transforming the interaction between consumers and retailers. In this context, the self-service service appears in the supermarket sector to reduce costs and optimize queuing time. Consequently, managers have perceived in their routines positive results regarding the experience and satisfaction of customers in the use of self-service terminals. The present work aims to investigate the relationship of the consumer with the self-service service employed by a supermarket chain in the city of Lavras, in the south of Minas Gerais. Among the results found, factors such as greater convenience, greater speed and the queue perceived in the traditional boxes, assumed the position of greater relevance for the interviewees. This research brings contributions in the academic scope when discussing the implications of the service of self-service in the satisfaction of the consumers; and in the managerial context, contributing with the managers in the process of implementation of the self-service terminals, presenting the factors that motivate the customers' decision to use the service.pt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
dc.publisherCentro Universitário UNApt_BR
dc.rightsacesso abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceRevista Reunapt_BR
dc.subjectAutoatendimentopt_BR
dc.subjectSelf-checkoutpt_BR
dc.subjectSatisfação do consumidorpt_BR
dc.subjectSelf-Servicept_BR
dc.subjectConsumer satisfactionpt_BR
dc.titleSelf-checkout no varejo: implicações na satisfação dos consumidorespt_BR
dc.title.alternativeSelf-checkout in retail: Implications in consumer satisfactionpt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoA dinâmica da concorrência nos mercados contemporâneos aliada ao surgimento de inovações tecnológicas traz às organizações um desafio constante de sobrevivência frente à intensa competitividade empresarial. Assim, buscando a diferenciação e a permanência nos mercados, percebe-se que alguns empresários apostam em recursos tecnológicos que vêm transformando a interação entre os consumidores e os varejistas. Neste contexto, o serviço de autoatendimento surge no setor supermercadista para reduzir os custos e otimizar o tempo de filas. Por consequência, gestores têm percebido em suas rotinas resultados positivos quanto à experiência e satisfação dos clientes na utilização dos terminais de autoatendimento. O presente trabalho tem como objetivo investigar a relação do consumidor com o serviço de autoatendimento empregado por uma rede supermercadista da cidade de Lavras, no sul de Minas Gerais. Entre os resultados encontrados, fatores como maior comodidade, maior rapidez e a fila percebida nos caixas tradicionais, assumiram a posição de maior relevância para os entrevistados. Esta pesquisa traz contribuições em âmbito acadêmico, ao discutir as implicações do serviço de autoatendimento na satisfação dos consumidores; e em âmbito gerencial, contribuindo com os gestores no processo de implantação dos terminais de autoatendimento ao apresentar os fatores que motivam a decisão dos clientes em utilizar o serviço.pt_BR
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