Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/41469
Título: Ensino de física e atividades em grupo: um estudo de caso em mecânica  
Título(s) alternativo(s): Teaching physics and group activities: a case study in mechanics
Autores: Charret, Iraziet da Cunha
Caporale, Sílvia Maria Medeiros
Magalhães, Cristiana Schmidt de
Palavras-chave: Interação
Ensino de Física
Mecânica
Interaction
Physics teaching
Mechanics
Data do documento: 16-Jun-2020
Editor: Universidade Federal de Lavras
Citação: OLIVEIRA, M. S. B. Ensino de física e atividades em grupo: um estudo de caso em mecânica. 2019. 38 p. Dissertação (Mestrado em Ensino de Física)–Universidade Federal de Lavras, Lavras, 2019.
Resumo: Based on a didactic sequence, covering mechanics, consisting of 11 classes in a regular classroom and 2 classes in an extra period, the present work seeks to obtain greater interest from students for a physics discipline. With investigative and group experimental activities, a greater attitudinal development of the students towards the formulation of physical concepts is sought, and with it, to develop a more meaningful learning.The sequence was developed in a class of 1st year of High School, with 10 students from a private school. After the end of the work, a good improvement was observed in the students’ behavior towards the discipline, where they were more questioning and always sought to relate the studied contents. It is also worth noting that some students remained disinterested and hardly improved.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/41469
Aparece nas coleções:Física - Mestrado Nacional Profissional em Ensino de Física (Dissertações)

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
DISSERTAÇÃO_Ensino de física e atividades em grupo um estudo de caso em mecânica.pdf355,46 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.