Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/41492
Título: As reflexões teóricas e metodológicas produzidas em um grupo/comunidade sobre a utilização das TICs
Título(s) alternativo(s): The theoretical and methodological reflections produced in a group/ community on the use of ICTs
Palavras-chave: Formação de professores
Pibid
Comunidades de prática
Tecnologia da Informação e Comunicação
Educação matemática
Teacher training
Communities of practice
Information and Communication Technology
Mathematics education
Data do documento: 2018
Editor: Universidade Federal de Juiz de Fora
Citação: MENDES, R. M.; MISKULIN, R. G. S. As reflexões teóricas e metodológicas produzidas em um grupo/comunidade sobre a utilização das TICs. Revista de Investigação e Divulgação em Educação Matemática, Juiz de Fora, v. 2, n. 2, p. 28-44, jul./dez. 2018.
Resumo: In this article we present how a group / community, formed by participants of the Institutional Program of Initiatives to Teaching Scholarship (Pibid) of the Federal University of Lavras (UFLA), planned, experimented, lived and reflected on the complexity of teaching and learning Mathematics with the mediation of technology. In this process, theoretical and methodological reflections on the use of ICTs in the process of teaching and learning Mathematics, seeking the negotiation of meanings carried out during an Extension Course (Modules I and II) on the use of ICTs in the process of teaching and learning Mathematics. From the contact with the texts, participants could understand and make inferences about them, raising hypotheses and conjectures about their pedagogical, social and technical aspects and, from the results, sought to validate their thoughts.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/41492
Aparece nas coleções:DEX - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_As reflexões teóricas e metodológicas produzidas em um grupo comunidade sobre a utilização das TICs.pdf206,54 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons