Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/41493
Título: Os principais documentos internacionais da educação ambiental apresentados em um mini-curso de formação inicial de professores a partir do fazer artístico
Título(s) alternativo(s): The main international documents of environmental education presented in a minicourse of initial training of teachers from the artistic facts
Los principales documentos internacionales de la educación ambiental presentados en un mini-curso de formación inicial de profesores a partir del hacer artístico
Palavras-chave: Educação ambiental
Práticas pedagógicas alternativas
Arte e educação ambiental
Environmental education
Alternative pedagogical practices
Art and environment education
Data do documento: 2019
Editor: Associação Amigos da Natureza da Alta Paulista
Citação: NASCIMENTO JUNIOR, A. F. et al. Os principais documentos internacionais da educação ambiental apresentados em um mini-curso de formação inicial de professores a partir do fazer artístico. Fórum Ambiental da Alta Paulista, Tupã, v. 15, n. 2, p. 111-122, 2019.
Resumo: The central question of this work was the practical story and quarrel of pedagogical alternatives in the form of artistic expressions developed in one mini pedagogy established course of projects. They had been worked the Letter of Belgrade (1975), the Treated one to Tbilisi (1977), Treated to Ambient Education for Sustainable Societies and the Global Responsibility - ECO 92 (1992), the Declaration of Thessaloniki (1997), the Letter of the Land (2000) and Document of the River + 20 - [[o]] rough draft the zero and final letter “the Future That We want” (2012). The practical alternatives had been: theater of puppets; history in quadrinhos; selected images way Internet; conventional theater; simulated jury; e constructed interpretativos panels. activities had been filmed e, later, analyzed and had disclosed an efficiency pedagogical excellent as much of the conceptual point of view as atitudinal e procedural.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/41493
Aparece nas coleções:DBI - Artigos publicados em periódicos



Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons