Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/41631
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Meneguci, Joilson | - |
dc.creator | Valim-Rogatto, Priscila Carneiro | - |
dc.creator | Rogatto, Gustavo Puggina | - |
dc.date.accessioned | 2020-06-30T19:07:42Z | - |
dc.date.available | 2020-06-30T19:07:42Z | - |
dc.date.issued | 2013-11 | - |
dc.identifier.citation | MENEGUCI, J.; VALIM-ROGATO, P. C.; ROGATTO, G. P. Qualidade de vida de estudantes de graduação em Educação Física: comparação entre períodos do curso. EFDeportes.com, Revista Digital, Buenos Aires, año 18, n. 186, nov. 2013. Não paginado. | pt_BR |
dc.identifier.uri | https://www.efdeportes.com/efd186/qualidade-de-vida-de-estudantes-de-graduacao.htm | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/41631 | - |
dc.description.abstract | The aim of this study was to determine quality of life profile from physical education students. The sample was composed by 253 students. The volunteers answered the WHOQOL-bref, composed of 26 questions involving four domains of quality of life: "physical", "psychological", "social relations" and "environment". Statistical analysis was made by analysis of variance (ANOVA) and Bonferroni post hoc test (p <0.05). Comparing the sum of all areas and each area separately, no differences were found between the periods. Considering the four domains of quality of life provided for the WHOQOL-bref, it was observed that the aspect of "environment" that conglomerates factors related to physical security and protection, home environment, financial resources and health care were the most affected in all periods of the course. As in many studies, the results show that the aspects related to the environment in which academics are inserted deserve more attention, as they represent an improvement in the quality of life of this population. | pt_BR |
dc.language | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | EFDeportes.com | pt_BR |
dc.rights | restrictAccess | pt_BR |
dc.source | EFDeportes.com, Revista Digital | pt_BR |
dc.subject | Estudantes universitários - Qualidade de vida | pt_BR |
dc.subject | WHOQOL-bref | pt_BR |
dc.subject | Academics - Quality of life | pt_BR |
dc.title | Qualidade de vida de estudantes de graduação em Educação Física: comparação entre períodos do curso | pt_BR |
dc.title.alternative | Calidad de vida de los estudiantes de graduación del curso de Educación Física: comparación entre períodos del curso | pt_BR |
dc.title.alternative | Quality of life of physical education undergraduate students: a comparison between periods of the course | pt_BR |
dc.type | Artigo | pt_BR |
dc.description.resumo | O objetivo do presente estudo foi determinar o perfil de qualidade de vida de estudantes de Educação Física, comparando diferentes períodos do curso. A amostra foi composta por 253 acadêmicos. Os voluntários responderam ao WHOQOL-bref, composto por 26 questões que envolvem quatro domínios da qualidade de vida: “físico”, “psicológico”, “relações sociais” e “meio ambiente”. O tratamento estatístico foi feito por análise de variância (ANOVA) e teste post hoc de Bonferroni (p<0,05). Comparando a somatória de todos os domínios, bem como cada domínio separadamente, não foram encontradas diferenças entre os períodos. Considerando os quatro domínios da qualidade de vida previstos no WHOQOL-bref, observou-se que o aspecto “meio ambiente”, que conglomera fatores relacionados à segurança física e proteção, ambiente no lar, recursos financeiros e cuidados de saúde foi o mais comprometido em todos os períodos do curso. Como em diversos estudos, os resultados evidenciam que aspectos relacionados à ao ambiente em que os universitários estão inseridos merecem maior atenção, à medida que representam uma melhora na qualidade de vida desta população. | pt_BR |
Appears in Collections: | DEF - Artigos publicados em periódicos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.