Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/43230
Título: E-GUESS: proposta de avaliação de usabilidade e heurística para jogos educacionais
Título(s) alternativo(s): E-GUESS: a usability and heuristic assessment proposal
Autores: Martins, Ronei Ximenes
Vieira, Estela Aparecida Oliveira
Martins, Ronei Ximenes
Vieira, Estela Aparecida Oliveira
Costa Junior, Hélio Lemes
Bettio, Raphael Winckler de
Palavras-chave: Jogos educacionais
Avaliação heurística
Usabilidade
Usability
Educational games
Heuristic evaluation
Data do documento: 29-Set-2020
Editor: Universidade Federal de Lavras
Citação: SILVEIRA, A. C. da. E-GUESS: proposta de avaliação de usabilidade e heurística para jogos educacionais. 2020. 100 p. Dissertação (Mestrado em Educação) - Universidade Federal de Lavras, Lavras, 2020.
Resumo: Usability is a relevant aspect in the analysis of the human machine interface, as it concerns the dialogue established between subject and artifact and the quality of use and interaction allowed by the system. This paper seeks to establish educational game evaluation criteria based on a pre-designed heuristic assessment, the Game User Experience Satisfaction (GUESS), applying it to the evaluation of a game currently under development. This is an applied research with a mixed approach (quanti-quali) involving specialized users and end users of an educational game for chemistry teaching. The choice of approach was made from a systematic review of the usability literature. In addition to a new proposal for an educational game evaluation tool, a 3D digital version of an educational game for teaching the periodic table was also developed.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/43230
Aparece nas coleções:Educação - Mestrado Profissional (Dissertações)

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
DISSERTAÇÃO_E-GUESS proposta de avaliação de usabilidade e heurística para jogos educacionais.pdf6,39 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.