Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46913
Título: | A construção da identidade docente e a formação continuada de professores |
Título(s) alternativo(s): | Construction of teacher identity and continuing teacher training La construcción de la identidad docente y la formación continua de profesores |
Palavras-chave: | Políticas públicas Formação continuada Docência Public policies Continuing education Teaching Políticas públicas Formación continua Enseñando |
Data do documento: | Out-2020 |
Editor: | Pontifícia Universidade Católica do Rio de Janeiro - PUC-Rio |
Citação: | CABRAL, G. R. A construção da identidade docente e a formação continuada de professores. Revista Educação Online, Rio de Janeiro, n. 35, p. 56-75, set./dez. 2020. DOI: https://doi.org/10.36556/eol.v15i35.702. |
Resumo: | This article presents part of a research, which objective was thinking the federal policies of continuing education for literacy teachers, from 2008 to 2018, offered in a small city of Minas Gerais. To collect the data, we used questionnaires and a press conference with teachers from the municipality who attended in-service training. For data processing, we opted for content analysis, under the theoretical support of authors such as Nóvoa (1997), Tardif (2002), and Candau (1997). The narrative texts were analyzed, allowing the emergence of the following empirical categories: a) Being a teacher, b) Teaching knowledge, and c) Doing pedagogic. In this article we present the dimension of being a teacher, which takes as reference the set of speeches of each teacher about their life trajectory, their initial and continuing education, their reading and writing that permeate their professional role and their individual acting. |
URI: | https://doi.org/10.36556/eol.v15i35.702 http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/46913 |
Aparece nas coleções: | DED - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.