Buscar

 

RI UFLA (Universidade Federal de Lavras) >
DCA - Departamento de Ciência dos Alimentos >
DCA - Artigos publicados em periódicos >

Por favor, utilize esse identificador para citar este item ou usar como link: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/4722

Título: Relating consumer acceptance to descriptive attributes by three-way external preference mapping obtained by parallel factor analysis (PARAFAC)
Autor(es): Nunes, C. A.
Bastos, S. C.
Pinheiro, A. C. M.
Pimenta, C. J.
Pimenta, M. E. S. G.
Publicador: Wiley Periodicals
Data de publicação: 18-Mai-2012
Referência: NUNES, C. A. et al. Relating consumer acceptance to descriptive attributes by three-way external preference mapping obtained by parallel factor analysis (PARAFAC). Journal of Sensory Studies, Westport, v. 27, n. 4, p. 209-216, Aug. 2012.
Abstract: This work considers the hypothesis of using Parallel Factor Analysis (PARAFAC) for relating consumer acceptance to descriptive attributes by employing three-way external preference maps.A pilot case study with a real data set fromsix commercial samples of grape juice was conducted.The results revealed that PARAFACwas useful for relating consumer acceptance to descriptive attributes, by simultaneously considering the various analyzed attributes by three-way external preference maps. The three-way external preference maps provided a general interpretation of the data, thereby making it possible to simultaneously relate consumer preferences, sensorial attributes and descriptive characteristics.
URI: http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/j.1745-459X.2012.00387.x/abstract
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/4722
Idioma: en
Aparece nas coleções: DCA - Artigos publicados em periódicos

Arquivos neste Item:

Não há arquivos associados para este Item.

Este item está licenciado com Licença Creative Commons
Creative Commons

Itens protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, Salvo indicação em contrário.


Mostrar estatísticas

 


DSpace Software Copyright © 2002-2007 MIT and Hewlett-Packard - Feedback