Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/48483
Título: Nanociência e Nanotecnologia em foco: reflexões sobre um tema a ser explorado na educação em ciências
Título(s) alternativo(s): Nanoscience and Nanotechnology in focus: reflections on a theme to be explored in science education
Palavras-chave: Divulgação científica
Ensino de ciências
Nanociência
Nanotecnologia
Scientific divulgation
Science teaching
Nanoscience
Nanotechnology
Data do documento: Out-2020
Editor: Universidade Cruzeiro do Sul
Citação: SILVA, P. R. da; LOPES, J. G. da S. Nanociência e Nanotecnologia em foco: reflexões sobre um tema a ser explorado na educação em ciências. Revista de Ensino de Ciências e Matemática, São Paulo, v. 11, n. 6, p. 497-513, out./dez. 2020.
Resumo: Nanoscience and Nanotechnology (N&N) has been conquering ample space in the scientific field and is spreading throughoutin the media. It enables the articulation between several areas of knowledge and contributes to new approaches regarding the natural world, implying the development of new technologies that can impact the organization of society. However, it is not a consensual topic, marked by debates in the scientific and social field, besides being often misused in mass media and little explored in Natural SciencesTeaching. Therefore, this articleaims topresent theoretical reflections involving concepts and applications of N&N, controversial aspects,how the media has been approaching this subjetcandaspects that allow their insertion in Basic Education, from a bibliographic survey of articles, theses and dissertations and publications at events in the area of Natural Sciences Teaching.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/48483
Aparece nas coleções:DQI - Artigos publicados em periódicos



Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons