Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/50795
Título: Avaliação em larga escala para a alfabetização e os direitos de aprendizagem em língua portuguesa
Título(s) alternativo(s): Large-scale evaluation for literacy and learning rights in portugueselanguage: between approaches and distancing
Palavras-chave: Alfabetização
Direitos de aprendizagem
Língua portuguesa
Políticas de avaliação
Literacy
Learning rights
Portuguese language
Evaluation policies
Data do documento: Out-2021
Editor: Pontifícia Universidade Católica de São Paulo
Citação: CABRAL, G. R.; GOULART, I. do C. V.; SOUSA, L. T. de. Avaliação em larga escala para a alfabetização e os direitos de aprendizagem em língua portuguesa. Revista e-Curriculum, Aão Paulo, v. 19, n. 4, p. 1627-1649, out./dez. 2021. DOI: 10.23925/1809-3876.2021v19i4p1627-1649.
Resumo: This article seeks to reflect on the relationships between the reference matrices used in the National Literacy Assessment (ANA) and the learning rights in Portuguese language of students in the Initial Literacy Cycle, in order to problematize the relationships established between them. Both ANA and learning rights were consolidated on the national scene as guiding principles of the National Pact for Literacy at the Right Age (Pnaic). For that, a qualitative research was developed, of documentary analysis, with emphasis on descriptive and reflective aspects of official documents related to the guiding axes of the Pnaic. The study showed an alignment between the learning rights defined in the Pnaiccontinuing education axis and the evaluation policies proposed by the federal government.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/50795
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Avaliação em larga escala para a alfabetização e os direitos de aprendizagem em língua portuguesa.pdf770,87 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons