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Campo DCValorIdioma
dc.creatorAndrade, Bruna Fernandes-
dc.creatorPaula, Marielle Maria de Oliveira-
dc.creatorCarneiro, João de Deus Souza-
dc.creatorFontes, Paulo Rogério-
dc.creatorTorres Filho, Robledo de Almeida-
dc.creatorRamos, Eduardo Mendes-
dc.creatorRamos, Alcinéia de Lemos Souza-
dc.date.accessioned2023-03-28T18:45:48Z-
dc.date.available2023-03-28T18:45:48Z-
dc.date.issued2022-11-04-
dc.identifier.citationANDRADE, B. F. et al. Influence of intrinsic and extrinsic factors on the sensory perception and intention to purchase buffalo meat by consumers in Southeast Brazil. Brazilian Journal of Food and Technology, Campinas, v. 25, p. 1-17, 2022. DOI: 10.1590/1981-6723.00222.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/56374-
dc.description.abstractThis study aimed to evaluate the effect of extrinsic factors (meat type, price, and nutritional claims) on purchase intention and the perception of intrinsic factors (tenderness, juiciness and flavor) in buffalo loin in a region of Brazil where the marketing of buffalo meat is not common. Photos of the steaks were treated and labels were designed to simulate the retail purchase process, with the effects of extrinsic factors being evaluated through conjoint analysis. Sensory tests of difference from control, purchase intention, and overall acceptance were performed for intrinsic factors. Regarding the purchase process, a determining factor was the price, with buffalo meat having a better purchase intention when associated with a lower price. The lowest price also proved to be more important than the presence of nutritional information for most respondents, however, nutritional information was necessary for consumers characterized over 50 years old. Good acceptance was perceived after tasting buffalo meat, even with less tenderness and juiciness compared to Nellore, and only a minority respondents were willing to pay more for it. The buffalo meat presents a potential option for the consumer, when offered in association with marketing strategies that emphasize nutritional and/or sensory information, such as tenderness and juiciness.pt_BR
dc.languageen_USpt_BR
dc.publisherInstituto de Tecnologia de Alimentos (ITAL)pt_BR
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsacesso abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceBrazilian Journal of Food and Technology (BJFT)pt_BR
dc.subjectConjoint analysispt_BR
dc.subjectPurchase intentionpt_BR
dc.subjectAcceptancept_BR
dc.subjectMurrahpt_BR
dc.subjectNellorept_BR
dc.subjectAnguspt_BR
dc.subjectAnálise conjuntapt_BR
dc.subjectIntenção de comprapt_BR
dc.subjectAceitaçãopt_BR
dc.titleInfluence of intrinsic and extrinsic factors on the sensory perception and intention to purchase buffalo meat by consumers in Southeast Brazilpt_BR
dc.title.alternativeInfluência de fatores intrínsecos e extrínsecos na percepção sensorial e intenção de compra de carne de búfalo de consumidores do Sudeste do Brasilpt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste estudo foi avaliar o efeito de fatores extrínsecos (tipo de carne, preço e alegações nutricionais) sobre a intenção de compra e a percepção de fatores intrínsecos (maciez, suculência e sabor) em lombo de búfalo, em uma região do Brasil onde a comercialização de carne de búfalo não é comum. As fotos dos bifes foram tratadas e os rótulos foram projetados para simular o processo de compra a varejo, sendo os efeitos dos fatores extrínsecos avaliados através da conjoint analysis. Testes sensoriais de diferença do controle, intenção de compra e aceitação global foram realizados para os fatores intrínsecos. Em relação ao processo de compra, um fator determinante foi o preço, sendo que a carne de búfalo teve melhor intenção de compra quando associada a um menor preço. O menor preço também mostrou ser mais importante do que a presença de informações nutricionais para a maioria dos entrevistados, porém as informações nutricionais foram valorizadas pelos consumidores com mais de 50 anos. Foi percebida boa aceitação após degustação para a carne de búfalo, mesmo com menor maciez e suculência em relação à nelore, sendo que apenas uma minoria dos respondentes estava disposta a pagar mais por ela. A carne bubalina apresenta potencial opção para o consumidor quando sua ofertada é associada a estratégias de marketing, contendo informações nutricionais e/ou sensoriais, como maciez e suculência.pt_BR
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