Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/58928
Título: Rizoma e Educação Física escolar: didatografias
Título(s) alternativo(s): Rhizome and School physical education: didactographies
Palavras-chave: Rizoma
Educação Física escolar
Cartografia
Rhizome
School physical education
Cartography
Data do documento: 2023
Editor: Universidade Federal do Rio Grande do Sul
Citação: LOPES, J. P. G.; VIEIRA, R. A. G. Rizoma e Educação Física escolar: didatografias. Educação & Realidade, Porto Alegre, v. 48, 2023.
Resumo: This essay-like article seeks to bring the philosophy of G. Deleuze and F. Guattari closer to the field of school Physical Education. Therefore, the following question is formulated as a problem: what are the connections between the rhizome concept and teaching in school Physical Education? It is argued that the concept demonstrates the functionality of reorganizing teaching relationships as long as it is supported by a cartographic mode of action – and not understood exclusively as an educational research method. Finally, the concept of didactography is proposed to defend some implications regarding the operation of the rhizome in school Physical Education.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/58928
Aparece nas coleções:DEF - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Rizoma e Educação Física escolar: didatografias.pdf438,08 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons