Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11450
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMartins, Euclides César Pequeno-
dc.creatorMesquita, Maria da Glória Bastos de Freitas-
dc.date.accessioned2016-07-25T18:29:21Z-
dc.date.available2016-07-25T18:29:21Z-
dc.date.issued2009-01-
dc.identifier.citationMARTINS, E. C. P.; MESQUITA, M. da G. B. de F. Ensino-aprendizagem de geometria: considerações dos estudantes no município de Divinópolis, MG. Teoria e Prática da Educação, Maringá, v. 12, n. 1, p. 69-77, jan./abr. 2009.pt_BR
dc.identifier.urihttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/14055pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/11450-
dc.description.abstractThe present work is the synthesis of some results obtained in a research accomplished with the purpose to detect possible flaws in the learning-studies of the Geometry in 8 schools of Divinópolis city, MG, involving students from to 5th grade of the primary school to the 3rd year of the high school. It approaches the students' opinions that answered to a questionnaire where was requested them that talked about your contact to the Geometry, and yours and teachers' attitudes with relationship to the discipline. Specifically on geometric concepts, it evaluates your referring knowledge to you represent plane and space, in the one that they have of more elementary. The results show that a mistaken approach of the Geometry exists at the schools, and that many of the students ignore the basic concepts of the Geometry. It was concluded about the necessity of reflection, discussion the news questions and actions for the best quality in the educational process.pt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Estadual de Maringápt_BR
dc.rightsrestrictAccesspt_BR
dc.sourceTeoria e Prática da Educaçãopt_BR
dc.subjectEducação matemáticapt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subjectEnsino-aprendizagempt_BR
dc.subjectEducation mathematicspt_BR
dc.subjectFormation of teacherspt_BR
dc.subjectLearning-studiespt_BR
dc.titleEnsino-aprendizagem de geometria: considerações dos estudantes no município de Divinópolis, MGpt_BR
dc.title.alternativeLearning-studies of geometry: considerations of students in the Divinopolis-MG citypt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoO presente trabalho é a síntese de alguns resultados obtidos em uma pesquisa realizada com a finalidade de detectar possíveis falhas no ensino-aprendizagem da Geometria em 8 escolas do município de Divinópolis, MG, envolvendo alunos desde a 5ª série do ensino fundamental à 3ª série do ensino médio. Aborda as opiniões de alunos que responderam a um questionário em que lhes foi solicitado que falassem sobre seu contato com a Geometria, suas atitudes e de seus professores com relação a essa disciplina. Especificamente sobre conceitos geométricos, avalia seus conhecimentos referentes a figuras planas e espaciais, no que têm de mais elementar. Os resultados mostram que existe uma abordagem equivocada da Geometria nas escolas, e que muitos dos alunos desconhecem os conceitos básicos. O que leva a concluir sobre a necessidade de refletir, debater e discutir novas questões e ações que visem a melhoria no processo.pt_BR
Appears in Collections:DED - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.