Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/12720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorGomes, M. R. L.-
dc.creatorNascimento Junior, A. F.-
dc.date.accessioned2017-04-12T17:15:41Z-
dc.date.available2017-04-12T17:15:41Z-
dc.date.issued2015-06-
dc.identifier.citationGOMES, M. R. L.; NASCIMENTO JÚNIOR, A. F. Contribuições da história e filosofia da ciência na formação de professores: o conceito ecossistema na perspectiva Fleckiana. Revista Práxis, [S. l.], v. 7, p. 412-418, jun. 2015.pt_BR
dc.identifier.urihttp://web.unifoa.edu.br/praxis/numeros/simposio/IV_Simposio_MECSMA.pdfpt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/12720-
dc.description.abstractThe National Curricular Parameters suggest that biology teachers work the Ecology- Evolution axis in a historical perspective in order to allow the students a greater understanding of the issues. In this sense, an investigation into the history of the Ecosystem concept using categories of epistemology of Ludwick Fleck was made. The present work presents the results of this research and discusses the possible contributions of the history and philosophy of science for the formation of science and biology teachers.pt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
dc.publisherCentro Universitário de Volta Redondapt_BR
dc.rightsrestrictAccesspt_BR
dc.sourceRevista Práxispt_BR
dc.subjectEcossistemapt_BR
dc.subjectHistória e filosofia da ciênciapt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subjectPerspectiva Fleckianapt_BR
dc.subjectEcosystempt_BR
dc.subjectHistory and philosophy of sciencept_BR
dc.subjectTeacher trainingpt_BR
dc.subjectFleck’s perspectivept_BR
dc.titleContribuições da história e filosofia da ciência na formação de professores: o conceito ecossistema na perspectiva Fleckianapt_BR
dc.title.alternativeContributions of the history and philosophy of science for the formation of science and biology teachers: the ecossistem concept in the Fleck’s perspectivept_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoOs Parâmetros Curriculares Nacionais sugerem que professores de biologia trabalhem o eixo Ecologia- -Evolução em uma perspectiva histórica afim de possibilitar aos alunos uma maior compreensão sobre os temas. Nesse sentido, foi feita uma investigação sobre a história do conceito Ecossistema utilizando categorias da epistemologia de Ludwick Fleck. O presente trabalho apresenta os resultados desta investigação e discute as possíveis contribuições da história e filosofia da ciência para a formação de professores de ciências e biologia.pt_BR
Appears in Collections:DBI - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.