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Campo DCValorIdioma
dc.creatorAbreu, Arlete Aparecida de-
dc.creatorAntonialli, Luiz Marcelo-
dc.date.accessioned2019-01-25T15:18:57Z-
dc.date.available2019-01-25T15:18:57Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationABREU, A. A. de; ANTONIALLI, L. M. Aplicação do paradigma ECD (Estrutura Conduta Desempenho) ao mercado de saúde suplementar brasileiro: considerações sobre operadoras classificadas pelo índice de reclamações da ANS. Espacios, Caracas, v. 37, n. 30, p. 6, 2016.pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.revistaespacios.com/a16v37n30/16373006.htmlpt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/32590-
dc.description.abstractThe aim of this work is analyze 116 health insurance companies classified by the Complaints Index issued by the NHA (National Health Agency) and for the year 2011. The variables analyzed followed the SCP model (Structure-Conduct-Performance) and were submitted to statistical techniques such as correlation analysis; conglomerates and discriminant. The results show statistically significant correlation between the non-financial performance (rate of complaints) and the number of beneficiaries; administrative expenses and short-term debt ratio. In addition, operators were classified into 2 groups: "Concentrated" and "Scattered", with emphasis on the second consists of operators belonging mostly to the northeast of the country, subject to less competition and better claims ratios.pt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
dc.publisherRevista Espaciospt_BR
dc.rightsrestrictAccesspt_BR
dc.sourceEspaciospt_BR
dc.subjectMercado de saúde suplementarpt_BR
dc.subjectParadigma ECDpt_BR
dc.subjectHealth insurance marketpt_BR
dc.subjectParadigm SCPpt_BR
dc.titleAplicação do paradigma ECD (Estrutura Conduta Desempenho) ao mercado de saúde suplementar brasileiro: considerações sobre operadoras classificadas pelo índice de reclamações da ANSpt_BR
dc.title.alternativeImplementation of SCP paradigm (Structure Conduct Performance) to the supplementary Brazilian health considerations operators classified by index of complaints of ANSpt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoO objetivo do trabalho é analisar 116 operadoras de saúde classificadas mediante o Índice de Reclamações emitido pela ANS (Agência Nacional de Saúde) e referente ao ano de 2011. As variáveis analisadas seguiram o modelo ECD (Estrutura-Conduta-Desempenho) e foram submetidas à técnicas estatísticas como Análise de Correlação; de Conglomerados e Discriminante. Os resultados demonstram correlação estatisticamente significante entre o desempenho não financeiro (índice de reclamações) e o número de beneficiários; as despesas administrativas e o índice de endividamento de curto prazo. Além disso, as operadoras foram classificadas em 2 grupos: “Concentradas” e “Dispersas”, havendo destaque para o segundo formado por operadoras pertencentes em sua maioria ao estado do nordeste, sujeitas a menor concorrência e com melhores índices de reclamações.pt_BR
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