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Campo DCValorIdioma
dc.creatorPaiva, André L.-
dc.creatorAndrade, Daniela M.-
dc.creatorAntonialli, Luiz M.-
dc.creatorBrito, Mozar J.-
dc.date.accessioned2019-03-22T19:15:58Z-
dc.date.available2019-03-22T19:15:58Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationPAIVA, A. L. et al. Strategic entrepreneurship: observations from the practices of cachaça certification. Revista de Administração Mackenzie, São Paulo, v. 19, n. 2, p. 1-24, 2018.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/33273-
dc.description.abstractPurpose: This work seeks to achieve two central goals: 1. identifying entrepreneurial praxis and understanding how they promote the involvement of different individuals in the certification of alembic cachaça and; 2. understanding how those praxis may entail changes in the strategies of an organization. Originality/value: The present discussion contributes to the debate regarding the fields of Entrepreneurship as Practice and Strategy as Practice, especially by exploring the gaps in both approaches through the theories of practice. Furthermore, the results serve as a reference for business development in the field of alembic cachaça. Design/methodology/approach: A case study was performed in an organization that manufactures alembic cachaça located in the state of Minas Gerais. For that matter, data were collected through interviews, observation rounds and documental sources that presented information on the dynamics of the actors involved (practitioners) regarding their engagement in cachaça certification practices. The data were collected through the method of thematic analysis. Findings: Results show that the practitioners in this organization were engaged in entrepreneurial practices for cachaça certification. Those activities also promoted significant changes in the productive and commercial practices previously established. Through the case studied, it was possible to understand the relationship between the webs of entrepreneurial praxis and the practices performed by the practitioners inside the organization as well as the engagement in other strategic practices, especially through the process of cachaça certification.pt_BR
dc.languageen_USpt_BR
dc.publisherUniversidade Presbiteriana Mackenziept_BR
dc.rightsacesso abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceRevista de Administração Mackenziept_BR
dc.subjectEntrepreneurship as practicept_BR
dc.subjectStrategy as practicept_BR
dc.subjectCachaça - Certificationpt_BR
dc.subjectEmpreendedorismo como práticapt_BR
dc.subjectEstratégia como práticapt_BR
dc.subjectCachaça - Certificaçãopt_BR
dc.titleStrategic entrepreneurship: observations from the practices of cachaça certificationpt_BR
dc.title.alternativeO empreender estratégico: reflexões a partir de práticas de certificação de cachaçapt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoObjetivo: Este trabalho tem os seguintes objetivos: 1. identificar práxis empreendedora e compreender como esta pode promover o engajamento de diferentes indivíduos em práticas de certificação de cachaça de alambique; e 2. compreender como esta práxis pode implicar em mudanças na estratégia dessa organização. Originalidade/relevância: A presente discussão contribui para o debate em torno dos campos do empreendedorismo e da estratégia como prática, sobretudo ao explorar lacunas existentes nessas duas abordagens a partir das teorias da prática. Além disso, os resultados servem como referência para o desenvolvimento de negócios no campo da cachaça de alambique. Principais aspectos metodológicos: Foi realizado um estudo de caso em uma organização produtora de cachaça de alambique localizada em um município de Minas Gerais. Nesse sentido, foram coletados dados a partir de entrevistas, etapas de observação e fontes documentais que apresentassem informações acerca da dinâmica dos praticantes em torno de seu engajamento em práticas de certificação de cachaça. Os dados foram analisados a partir do método da análise temática. Síntese dos principais resultados: Os resultados mostram que os praticantes dessa organização se engajaram em práxis empreendedora que, por sua vez, direcionou a práticas de certificação de cachaça. Essas atividades promoveram também mudanças significativas nas práticas estratégicas de produção e comercialização outrora estabelecidas na organização. No caso estudado, foi possível compreender a relação entre malhas de práxis empreendedora e práticas produzidas pelos praticantes da organização e o engajamento em outras práticas estratégicas, especialmente a partir da certificação de cachaça.pt_BR
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