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dc.creatorCezar, Layon Carlos-
dc.creatorFantinel, Letícia Dias-
dc.date.accessioned2019-05-07T17:20:01Z-
dc.date.available2019-05-07T17:20:01Z-
dc.date.issued2018-09-
dc.identifier.citationCEZAR, L. C.; FANTINEL, L. D. Entre um Bom Papo e um Café se Vende o Artesanato: representações sociais em um centro de comercialização da economia solidária. BBR. Brazilian Business Review, Vitória, v. 15, n. 5, 475-493, set./out. 2018.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/34081-
dc.description.abstractThe purpose of this article is to analyze the social representations about solidarity economy, work and crafts, circulating among the craftswomen of the Solidarity Economy Commercialization Center of the municipality of Cariacica-ES. For this purpose, we use the collection technique of data triangulation based on non-participant observation of ethnographic inspiration, interviews, and documentary research. The main results point to the valuation of crafts as a therapy and not only as work, with solidarity economy being pointed out by the craftswomen as the best format, given the possibility of performing shared management and the valorization of the human being. The conception of being able to do something with the hands dictates the rhythm of producing the crafts, reflected in the way of conducting management in a particular way, overcoming the difficulties encountered.pt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
dc.publisherFucape Business Schoolpt_BR
dc.rightsacesso abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceBBR. Brazilian Business Reviewpt_BR
dc.subjectEconomia solidáriapt_BR
dc.subjectRepresentações sociaispt_BR
dc.subjectArtesanatopt_BR
dc.subjectSolidarity economypt_BR
dc.subjectSocial representationspt_BR
dc.subjectCraftspt_BR
dc.titleEntre um Bom Papo e um Café se Vende o Artesanato: representações sociais em um centro de comercialização da economia solidáriapt_BR
dc.title.alternativeThe sales of craft over a Lively Talk and a cup of Coffee: social representations in a commercialization center of solidarity economypt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste artigo é analisar as representações sociais sobre a economia solidária, o trabalho e o artesanato, circulantes entre as artesãs do Centro de Comercialização de Economia Solidária do município de Cariacica-ES. Para isso, foram utilizadas a triangulação de técnicas de coleta de dados pautadas na observação não participante de inspiração etnográfica, entrevistas e pesquisa documental. Os principais resultados apontam para a valorização do artesanato enquanto terapia e não somente como trabalho, sendo a economia solidária o melhor formato apontado pelas artesãs, dada a possibilidade de se realizar a gestão compartilhada e a valorização do ser humano. A concepção de poder fazer algo com as mãos dita o ritmo de se produzir o artesanato, refletindo na forma de se realizar a gestão de modo particularizado, superando as dificuldades encontradas.pt_BR
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