Please use this identifier to cite or link to this item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38129
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Vieira, Mauricéia Silva de Paula | - |
dc.creator | Silva, Paula Rita Alves da | - |
dc.date.accessioned | 2019-12-12T11:36:21Z | - |
dc.date.available | 2019-12-12T11:36:21Z | - |
dc.date.issued | 2014-01 | - |
dc.identifier.citation | VIEIRA, M. S. de P.; SILVA, P. R. A. da. O gênero infográfico: características e funções. Revista Práticas de Linguagem, Juiz de Fora, v. 4, n. 1, p. 188-205, jan. 2014. Edição especial. | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://www.ufjf.br/praticasdelinguagem/files/2009/11/ANAIS-DO-II-COL%C3%93QUIO-DE-LETRAMENTO-LINGUAGEM-E-ENSINO.pdf | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38129 | - |
dc.description.abstract | This work socializes search results and investigates the reading of the genre infographic. The objectives that guided the research were are: (i) conceptualize genre infographic, identifying its characteristics, social functioning, and their style of language, and (ii) to investigate to what extent the textbook Portuguese appropriates this genre originated of digital technologies. The methodology is based on literature from studies of Dionysus (2008), Marcuschi (2008) and Teixeira (2007) and the analysis of textbooks Portuguese - 6th to 9th grade - approved in PNLD. We analyzed four compilations and partial results point to the presence of a discrete genre. | pt_BR |
dc.language | pt_BR | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Juiz de Fora | pt_BR |
dc.rights | restrictAccess | pt_BR |
dc.source | Revista Práticas de Linguagem | pt_BR |
dc.subject | Leitura | pt_BR |
dc.subject | Infográficos | pt_BR |
dc.subject | Tecnologias digitais | pt_BR |
dc.subject | Reading | pt_BR |
dc.subject | Infographics | pt_BR |
dc.subject | Digital technologies | pt_BR |
dc.title | O gênero infográfico: características e funções | pt_BR |
dc.title.alternative | The genre infographic: features and functions | pt_BR |
dc.type | Artigo | pt_BR |
dc.description.resumo | Este trabalho socializa resultados de pesquisa e investiga a leitura do gênero infográfico. Os objetivos que nortearam a investigação foram são: (i) conceituar o gênero infográfico, identificando suas características, seu funcionamento social e seu estilo de linguagem; e (ii) investigar em que medida o livro didático de Língua Portuguesa se apropria desse gênero textual oriundo das tecnologias digitais. A metodologia fundamenta-se em pesquisa bibliográfica a partir de estudos de Dionísio (2008), Marcuschi (2008) e Teixeira (2007) e na análise de livros didáticos de Língua Portuguesa - 6° ao 9° ano -, aprovados no PNLD. Foram analisadas quatro coletâneas e os resultados parciais apontam para uma discreta presença do gênero. | pt_BR |
Appears in Collections: | DCH - Artigos publicados em periódicos |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.