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Campo DCValorIdioma
dc.creatorSantos, Natália Maria Leal-
dc.creatorAndrade, Daniela Meirelles-
dc.creatorLima, Juvêncio Braga de-
dc.date.accessioned2020-03-27T12:29:29Z-
dc.date.available2020-03-27T12:29:29Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationSANTOS, N. M. L.; ANDRADE, D. M.; LIMA, J. B. de. Valores Públicos e Contratação de Serviços Terceirizados: Desafios no Setor Público. Administração Pública E Gestão Social, Viçosa, v. 11, n. 3, jul./set. 2019. Não paginada.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39465-
dc.description.abstractOutsourcing is a practice that has intensified in the public sector since the reform of the Brazilian State. In the literature it has been realized that constitutional public values can be lost when the responsibility for the execution is transferred from the government to a private company. In the face of this problem, this article aims to analyze notices, contracts and the provision of outsourced services in a Federal public institution located in the state of Minas Gerais, Brazil, in order to verify the application of the constitutional principles of public administration (legality, impersonality, efficiency) in outsourcing services. To achieve the research objectives, a case study was carried out. Primary and secondary data were used, which were submitted to content analysis. e results of the research showed that public values are lost and neglected in the execution of the contracted services. In addition, the adoption of outsourcing can make the emergence of bad habits of the Brazilian public administration possible.pt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Viçosapt_BR
dc.rightsacesso abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.sourceRevista Administração Pública E Gestão Socialpt_BR
dc.subjectAdministração públicapt_BR
dc.subjectValor públicopt_BR
dc.subjectContratospt_BR
dc.subjectTerceirizaçãopt_BR
dc.subjectPublic \dministrationpt_BR
dc.subjectPublic valuept_BR
dc.subjectContractspt_BR
dc.subjectOutsourcingpt_BR
dc.titleValores públicos e contratação de serviços terceirizados: desafios no setor públicopt_BR
dc.title.alternativePublic values and contracts for outsourced services: challenges in the public sectorpt_BR
dc.title.alternativeValores públicos y contratación de servicios tercerizados: desafíos en el sector públicopt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoA terceirização é uma prática que se intensificou no setor público a partir da reforma do Estado. Diante da literatura percebeu-se que valores públicos podem ser perdidos quando a responsabilidade pela execução é transferida do empregador governo para uma empresa privada. Diante dessa problemática, este artigo tem como objetivo analisar editais, contratos e a prestação de serviços terceirizados em uma instituição pública federal localizada em Minas Gerais, investigando suas características quanto à aplicação dos princípios da administração pública (legalidade, impessoalidade, moralidade, publicidade e eficiência). Para atingir os objetivos da pesquisa foi realizado um estudo de caso. Utilizou-se dados primários e secundários, os quais foram submetidas à Análise de Conteúdo. Os resultados evidenciam que os valores públicos são perdidos e negligenciados.pt_BR
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