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dc.creatorCarneiro, Kleber Tuxen-
dc.creatorSilva, Bruno Adriano Rodrigues da-
dc.creatorReis, Fábio Pinto Gonçalves dos-
dc.date.accessioned2020-08-21T16:23:22Z-
dc.date.available2020-08-21T16:23:22Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationCARNEIRO, K. T. SILVA, B. A. R. da; REIS, F. P. G. Liames contextuais e epistemológicos entre o jogo e a educação física escolar. Corpoconsciência, Cuiabá, v. 24, n. 2, p. 71-81, mai./ago. 2020.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/42521-
dc.description.abstractThis is a theoretical essay in which the objective went to debate the status of the Play for Physical Education. To this end, a brief historical contextualization was carried out, in relation to the emergence of teaching propositions resulting from the epistemological crisis that occurred from the 1970s onwards. They are pedagogical propositions whose contents have specific characteristics and particularities, typical of their historical and epistemological constitution. However, it can be noted that there is a kind of “accordant” element within these different trends, if not all, in most, namely: the play. Nevertheless, identifying it as a univocal element among them, in spite of supposing a certain elucidation, does not in itself become a formative prerogative, since it does not guarantee a conception elaborated your about it. Nor does it guarantee its effects for teaching, which is why we undertook the realization of this article, just like the thematic dossier that deals with this theme, in order to promote the resizing of the epistemological status of the Game within Physical Education.pt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Mato Grossopt_BR
dc.rightsacesso abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceCorpoconsciênciapt_BR
dc.subjectJogospt_BR
dc.subjectEducação física escolarpt_BR
dc.subjectFormação docentept_BR
dc.subjectPlaypt_BR
dc.subjectSchool physical educationpt_BR
dc.subjectTeacher trainingpt_BR
dc.titleLiames contextuais e epistemológicos entre o jogo e a educação física escolar.pt_BR
dc.title.alternativeConnections contextual and epistemological between the play and school physical educationpt_BR
dc.title.alternativeConexiones contextuales y epistemológicas entre el juego y la educación físicapt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoTrata-se de um ensaio teórico, cujo fito central consistiu em debater o status do Jogo para a Educação Física. Para tanto, fez-se uma sucinta contextualização histórica em relação à eclosão das proposições de ensino decorrentes da crise epistemológica ocorrida a partir da década de 1970. São proposições pedagógicas das quais os conteúdos apresentam características e particularidades específicas, próprias de sua constituição histórica e epistemológica. Contudo, nota-se que há uma espécie de elemento “cônsono” no interior delas; senão em todas, na maioria: o jogo. Todavia, identificá-lo como elemento unívoco, malgrado possa supor certa elucidação, não se torna uma prerrogativa formativa, visto que não afiança uma concepção elaborada a seu respeito, também não assegura seus efeitos para o ensino. Por isso empreendemos a realização deste artigo, tal qual ao dossiê temático que trata desse mote, a fim de fomentar o redimensionamento do estatuto epistemológico do Jogo no interior da Educação Física.pt_BR
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