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Campo DCValorIdioma
dc.creatorSilva, Natalia Assunção Brasil-
dc.creatorPitanga, Heraldo Nunes-
dc.creatorSilva, Taciano Oliveira da-
dc.creatorEmiliano, Paulo César-
dc.date.accessioned2021-12-03T20:02:01Z-
dc.date.available2021-12-03T20:02:01Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationSILVA, N. A. B. et al. Application of a binary logistic model in the development of strategies to encourage sustainable transportation in medium-sized cities: case of study. Transportes, Rio de Janeiro, v. 28, n. 3, p. 238-250, 2020. DOI: 10.14295/transportes.v28i3.2100.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/48620-
dc.description.abstractDemographically medium-sized ci es play a significant role in the economy and popula on spreading in growing countries. Their development and fast pace expansion reveal the need for an efficient, sustainable mobility plan. Once the transport mode used by the popula on affects the sustainability of urban trips, it is crucial to understand the influence that socioeconomic and daily trips characteris cs exert on the choice of transporta on modes. In this context, having as study scenery, the reality of Barreiras, a demographically medium-sized city located in Bahia State, this paper aims to iden fy and quan fy the impact of those characteris cs in the usage of transporta on by the corresponding popula on and, consequently, its effects in sustainable mobility. To do that, we exploited the associa on strength of inherent society characteris cs with the choice of transporta on mode, measured through a predic ve binary logis c regression model. We concluded that sta s cal modeling of variables that are inherent to inves gated medium-sized city popula on could assist the design of strategies to encourage the use of sustainable transporta on modes.pt_BR
dc.languageen_USpt_BR
dc.publisherAssociação Nacional de Pesquisa e Ensino em Transportespt_BR
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsacesso abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceTransportespt_BR
dc.subjectMobilidade urbana sustentávelpt_BR
dc.subjectMeios de transporte motorizados e não motorizadospt_BR
dc.subjectModelo de regressão logísticapt_BR
dc.subjectSustainable urban mobilitypt_BR
dc.subjectMotorized and non-motorized means of transportpt_BR
dc.subjectLogistic regression modelpt_BR
dc.titleApplication of a binary logistic model in the development of strategies to encourage sustainable transportation in medium-sized cities: case of studypt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoO protagonismo das cidades de médio porte demográfico na economia e na dispersão populacional dos países em crescimento gera o desenvolvimento e a expansão acelerada destas cidades, evidenciando a necessidade de um eficiente planejamento de mobilidade sustentável. Como a sustentabilidade está baseada nos transportes, é importante compreender a influência que as características socioeconômicas e de deslocamentos diários exercem na forma de utilização dos transportes. Para identificar e quantificar o impacto dessas características na utilização dos transportes, este artigo propõe um método de auxílio à promoção da sustentabilidade no planejamento da mobilidade dessas cidades, baseado na força de associação das características inerentes à sociedade com a escolha do meio de transporte e no modelo de regressão logística. Através da aplicação do método, concluiu-se que a modelagem estatística das variáveis inerentes à população das cidades de médio porte demográfico pode auxiliar na elaboração de políticas públicas sustentáveis na área de mobilidade.pt_BR
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