Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/49720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorNeves, André Luiz-
dc.creatorRezende, Daniel Carvalho de-
dc.date.accessioned2022-04-08T22:28:22Z-
dc.date.available2022-04-08T22:28:22Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationNEVES, A. L.; REZENDE, D. C. de. “Whoever Sees You Pass By Me Like This": The shaping of identity and consumption of fans of the band Los Hermanos. Consumer Behavior Review, Recife, v. 5, n. 2, p. 261-277, 2021. DOI: https://doi.org/10.51359/2526-7884.2021.249506.pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/49720-
dc.description.abstractThe objective of this work was to characterize and describe the dimensions of the identity of fans of the Brazilian band Los Hermanos and its influence on consumption and on the extension of the self. A qualitative approach was used in a case study. First, bibliographic materials such as interviews, song lyrics, products, information from the official website, and fan posts on social media pages were analyzed. Subsequently, the relationship of the fans with the band Los Hermanos and the consumption patterns for related products and services were analyzed. Individuals aged between 25 and 45 were interviewed who, in their youth, had bonded with the band, developing and maintaining their appreciation for the band until the present day. It was found that the fans consider themselves to be romantic and reflective, and they identify with the band’s lyrics; however, they do not have an exacerbated need to show their status as a fan because, over the years, they have managed to associate themselves with their own fan status. The fact that the band has finished its activities but occasionally returns for concerts reinforces the fans’ passion through the nostalgic effect, and it invigorates the consumption of associated products and services.pt_BR
dc.languageenpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Pernambucopt_BR
dc.rightsAttribution 4.0 International*
dc.rightsacesso abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/*
dc.sourceConsumer Behavior Review - Revista Comportamento do Consumidorpt_BR
dc.subjectMusicpt_BR
dc.subjectConsumption culturept_BR
dc.subjectMusic Consumptionpt_BR
dc.subjectImagept_BR
dc.subjectSelf extensionpt_BR
dc.subjectMúsicapt_BR
dc.subjectCultura de consumopt_BR
dc.subjectConsumo de músicapt_BR
dc.subjectImagempt_BR
dc.subjectExtensão do selfpt_BR
dc.title“Whoever Sees You Pass By Me Like This": The shaping of identity and consumption of fans of the band Los Hermanospt_BR
dc.title.alternative“Quem Te Ver Passar Assim Por Mim”: Formação de identidade e consumo dos fãs da banda Los Hermanospt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoCom este trabalho tem-se o objetivo de caracterizar e descrever as dimensões da identidade dos fãs da banda brasileira Los Hermanos e sua influência no consumo e na extensão do self. Utilizou-se a abordagem qualitativa por meio de um estudo de caso. Num primeiro momento, foram analisados materiais bibliográficos como entrevistas concedidas, letras de músicas, produtos e informações do site oficial, além de posts de fãs em páginas de redes sociais. Posteriormente, buscou-se analisar a relação dos fãs com a banda Los Hermanos e os padrões de consumo de produtos e serviços relacionados. Foram entrevistados indivíduos com idade entre 25 e 45 anos que, na juventude, tiveram contato com a banda, desenvolvendo e mantendo o apreço pela mesma até os dias atuais. Verificou-se que os fãs se consideram românticos e reflexivos, se identificam com as letras da banda e não têm a necessidade exacerbada de demonstrar a sua condição de fã por já terem conseguido ao longo dos anos associar seu self com a condição de fã. O fato da banda ter encerrado suas atividades, mas retornar pontualmente para shows, reforça a paixão dos fãs por meio do efeito nostálgico e revigora o consumo de produtos e serviços associados.pt_BR
Appears in Collections:DAE - Artigos publicados em periódicos



This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons