Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/50921
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorBonetto, Pedro Xavier Russo-
dc.creatorVieira, Rubens Antonio Gurgel-
dc.creatorBorges, Clayton Cesar de Oliveira-
dc.date.accessioned2022-08-10T19:50:24Z-
dc.date.available2022-08-10T19:50:24Z-
dc.date.issued2022-03-
dc.identifier.citationBONETTO, P. X. R.; VIEIRA, R. A. G.; BORGES, C. C. de O. Educação física e as filosofias da diferença: encontros com Foucault, Deleuze e Derrida. Revista Brasileira de Educação Física Escolar, [S. l.], v. 3, p. 76-92, mar. 2022.pt_BR
dc.identifier.urihttp://www.gpef.fe.usp.br/artigos/bonetto_vieira_borges_01.pdfpt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/50921-
dc.description.abstractThe present study, through a theoretical discussion, intends to approach the theme of the Philosophies of Difference in Physical Education. In order to operate a weaving of such nature, we try, in a first moment, to approach some researches and general themes of the meeting of these philosophical perspectives with the curriculum of Physical Education. In a second moment, we try to outline a kind of overfly - very briefly - about the intellectual productions of Michel Foucault, Gilles Deleuze and Jacques Derrida, considered as exponents of the philosophical movement we are dealing with here. In this path, we bet on the possibility that the investigations in the field of Physical Education inspired by the Philosophies of Difference open space for entirely new problems about the subject, as well as new conceptions of knowledge.pt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
dc.publisherREBESCOLARpt_BR
dc.rightsrestrictAccesspt_BR
dc.sourceRevista Brasileira de Educação Física Escolarpt_BR
dc.subjectEducação físicapt_BR
dc.subjectFilosofias da diferençapt_BR
dc.subjectFoucault, Michel, 1926-1984pt_BR
dc.subjectDeleuze, Gilles, 1925-1995pt_BR
dc.subjectDerrida, Jacques, 1930-2004pt_BR
dc.subjectPhysical educationpt_BR
dc.subjectPhilosophies of differencept_BR
dc.titleEducação física e as filosofias da diferença: encontros com Foucault, Deleuze e Derridapt_BR
dc.title.alternativePhysical education and the philosophies of difference: encounters with Foucault, Deleuze and Derridapt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoO presente estudo, através de uma discussão teórica, pretende abordar a temática das Filosofias da Diferença na Educação Física. A fim de operar uma tessitura de tal natureza, procura-se, num primeiro momento, abordar algumas pesquisas e temas gerais do encontro dessas perspectivas filosóficas com o currículo da Educação Física. Num segundo momento, busca-se delinear uma espécie de sobrevoo de modo bastante sucinto acerca das produções intelectuais de Michel Foucault, Gilles Deleuze e Jacques Derrida, tidos como expoentes do movimento filosófico de que aqui se trata. Nesse percurso, aposta-se na possibilidade de que as investigações no campo da Educação Física inspiradas pelas Filosofias da Diferença abrem espaço para problemáticas acerca do sujeito inteiramente novas, bem como novas concepções de conhecimento.pt_BR
Appears in Collections:DEF - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.