Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/58896
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSouza, Cassio Eduardo Cândido-
dc.creatorLeme, Paulo Henrique Montagnana Vicente-
dc.creatorGuimarães, Elisa Reis-
dc.creatorMaciel, Gustavo Nunes-
dc.date.accessioned2024-02-09T15:18:05Z-
dc.date.available2024-02-09T15:18:05Z-
dc.date.issued2022-10-17-
dc.identifier.citationSOUZA, C. E. C. et al. Market-making research: a theoretical systematization. Revista Interdisciplinar de Marketing, Maringá, v. 12, n. 1, p. 1-16, Jan./Jun. 2022. DOI: 10.4025/rimar.v12i1.58651.pt_BR
dc.identifier.urihttps://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rimar/article/view/58651pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/58896-
dc.description.abstractThe market-making studies propose a singular approach to markets based on the search to explain the formation and functioning of markets from a performative perspective. Considering actors, their actions and tools, markets are constituted and programmed to operate in a given way, and the purpose of the proposed theoretical model is to observe what these elements are and how they interact in a social context so that this given functioning in fact occurs. Because there is a dense literature on the topic, understanding all of its concepts and premises can be challenging. Thus, two market analysis perspectives are exposed: (i) translational, which observes how markets evolve as a structure, and (ii) inscriptionary, aimed at understanding how market practices transpose from a market actor’s point of view to another.pt_BR
dc.languageen_USpt_BR
dc.publisherUniversidade Estadual de Maringá (UEM)pt_BR
dc.rightsrestrictAccesspt_BR
dc.sourceRevista Interdisciplinar de Marketing (RIMAR)pt_BR
dc.subjectConstructivist market studiespt_BR
dc.subjectMarket-makingpt_BR
dc.subjectTheorypt_BR
dc.subjectMarket practicespt_BR
dc.subjectMarket arrangementspt_BR
dc.subjectPerformativitypt_BR
dc.subjectSocioeconomypt_BR
dc.titleMarket-making research: a theoretical systematizationpt_BR
dc.title.alternativeEstudos de construção de mercado: uma sistematização teóricapt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoOs estudos de construção de mercado propõem uma abordagem singular sobre os mercados a partir da buscaem explicar a formação e o funcionamento dos mercados sob uma perspectiva de performatividade. Considerando os atores, suas ações e ferramentas, os mercados são constituídos e programados para operar de uma determinada forma, e o propósito do modelo teórico proposto é observar o que são esses elementos ecomo eles interagem em um contexto social para que esse dado funcione de fato. Por haver uma densa literatura sobre o assunto, entender todos os seus conceitos e premissas pode ser desafiador. Assim, duas perspectivas de análise de mercado são expostas: (i) translacional, que observa como os mercados evoluem como uma estrutura, e (ii) de inscrição, que visa compreender como as práticas de mercado se transpõem do ponto de vista de um ator de mercado para outro.pt_BR
Appears in Collections:DAE - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.