Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/8963
metadata.ojs.dc.title: Produção de manga no Brasil e sua comercialização nos mercados interno e externo
metadata.ojs.dc.title.alternative: The production of brazilian melon and its commercialization in home and abroad market
metadata.ojs.dc.creator: Carvalho, José Márcio
Mendonça, Maria Cristina Angélico
Reis, Antônio João dos
metadata.ojs.dc.subject: Manga
Produtos agrícolas - Comercialização
Pós-colheita
Mango
Agricultural commercialization
Post-harvest
metadata.ojs.dc.publisher: Organizações Rurais & Agroindustriais
metadata.ojs.dc.date: 15-Jan-2001
metadata.ojs.dc.identifier.citation: CARVALHO, J. M.; MENDONÇA, M. C. A.; REIS, A. J. dos. Produção de manga no Brasil e sua comercialização nos mercados interno e externo. Cadernos de Administração Rural, Lavras, v. 9, n. 1, p. 53-60, jan./jun. 1997.
metadata.ojs.dc.description.resumo: Quando se compara os custos de produção de manga com seus custos de comercialização, é possível ver que no mercado interno o segmento de comercialização é responsável por 52,73% dos custos da fruta no atacado, ficando os restantes 47,27% no segmento de produção. No caso das mangas comercializadas no exterior, a diferença em favor do segmento de comercialização é mais acentuada ainda. No momento da negociação das mangas no atacado, 85,87% dos custos do fruto são agregados pelo segmento de comercialização e os restantes 14,13% estão ligados à etapa de produção no campo. Os custos agregados à manga pelo segmento de comercialização estão ligados, em grande parte, às operações pós-colheita.
metadata.ojs.dc.description.abstract: When comparing the production costs of mango with its commercialization costs, it is possible to notice that in home market the commercialization segment accounts for 50.95% of the wholesale costs, staying the remaining 49.05% of the costs with the production segment. As regards the fruit marketed abroad, the difference favor of the commercialization segment is still more market. At the moment of the trade of wholesale mango 67.25% of the cost of the fruit is encompassed by the marketing segment, the remaining 37.75% of the total cost are linked to the production step in the field. The value linked to the fruit during commercialiation is linked mostly to the post-harvest operations.
metadata.ojs.dc.identifier: http://revista.dae.ufla.br/index.php/ora/article/view/128
metadata.ojs.dc.language: por
Appears in Collections:Organizações Rurais & Agroindustriais

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.