Buscar

 

RI UFLA (Universidade Federal de Lavras) >
DBI - Departamento de Biologia >
DBI - Artigos publicados em periódicos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/12720

Title: Contribuições da história e filosofia da ciência na formação de professores: o conceito ecossistema na perspectiva Fleckiana
Other Titles: Contributions of the history and philosophy of science for the formation of science and biology teachers: the ecossistem concept in the Fleck’s perspective
???metadata.dc.creator???: Gomes, M. R. L.
Nascimento Junior, A. F.
Keywords: Ecossistema
História e filosofia da ciência
Formação de professores
Perspectiva Fleckiana
Ecosystem
History and philosophy of science
Teacher training
Fleck’s perspective
Publisher: Centro Universitário de Volta Redonda
Issue Date: Jun-2015
Citation: GOMES, M. R. L.; NASCIMENTO JÚNIOR, A. F. Contribuições da história e filosofia da ciência na formação de professores: o conceito ecossistema na perspectiva Fleckiana. Revista Práxis, [S. l.], v. 7, p. 412-418, jun. 2015.
???metadata.dc.description.resumo???: Os Parâmetros Curriculares Nacionais sugerem que professores de biologia trabalhem o eixo Ecologia- -Evolução em uma perspectiva histórica afim de possibilitar aos alunos uma maior compreensão sobre os temas. Nesse sentido, foi feita uma investigação sobre a história do conceito Ecossistema utilizando categorias da epistemologia de Ludwick Fleck. O presente trabalho apresenta os resultados desta investigação e discute as possíveis contribuições da história e filosofia da ciência para a formação de professores de ciências e biologia.
Abstract: The National Curricular Parameters suggest that biology teachers work the Ecology- Evolution axis in a historical perspective in order to allow the students a greater understanding of the issues. In this sense, an investigation into the history of the Ecosystem concept using categories of epistemology of Ludwick Fleck was made. The present work presents the results of this research and discusses the possible contributions of the history and philosophy of science for the formation of science and biology teachers.
URI: http://web.unifoa.edu.br/praxis/numeros/simposio/IV_Simposio_MECSMA.pdf
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/12720
???metadata.dc.language???: pt_BR
Appears in Collections:DBI - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:

There are no files associated with this item.

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.


View Statistics

 


DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback