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Título: Diferenças entre a perspectiva de educação integral de Anísio Teixeira e do Programa Mais Educação
Título(s) alternativo(s): Differences between the perspective for integral education in Anísio Teixeira and Mais Educação Program
Palavras-chave: Educação integral em tempo integral
Programa Mais Educação
Anísio Teixeira
Direito à educação
Full-time education
Right to education
Data do documento: Mar-2015
Editor: Faculdade de Educação/UNICAMP
Citação: SILVA, B. A. R. da. Diferenças entre a perspectiva de educação integral de Anísio Teixeira e do Programa Mais Educação. Revista Histedbr On-Line, [Campinas], v. 15, n. 61, mar. 2015.
Resumo: The recent discussions about full-time education theme on the education field shows the predominance of perspective of the Mais Educação program, that is a strategy of Ministerio da Educação aiming to extend journey in Brazilian public schools, as the law provides. This program justifies its perspective by reference to the work of the educator Anísio Teixeira, however we believe this perspective of full-time education in the Mais Educação program performs a misreading of this work, because disregards contextual elements in production of this educator. This is the hypothesis will lead the work that follows, whose goal is to identify and demonstrate the differences between the perspective of Mais Educação program and the educator AnisioTeixeira, putting emphasis on their contributions to the theme of full-time education in particular and for offer of the right to education that is to be universal, namely, for all.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13318
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