Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13318
Título: | Diferenças entre a perspectiva de educação integral de Anísio Teixeira e do Programa Mais Educação |
Título(s) alternativo(s): | Differences between the perspective for integral education in Anísio Teixeira and Mais Educação Program |
Palavras-chave: | Educação integral em tempo integral Programa Mais Educação Anísio Teixeira Direito à educação Full-time education Right to education |
Data do documento: | Mar-2015 |
Editor: | Faculdade de Educação/UNICAMP |
Citação: | SILVA, B. A. R. da. Diferenças entre a perspectiva de educação integral de Anísio Teixeira e do Programa Mais Educação. Revista Histedbr On-Line, [Campinas], v. 15, n. 61, mar. 2015. |
Resumo: | The recent discussions about full-time education theme on the education field shows the predominance of perspective of the Mais Educação program, that is a strategy of Ministerio da Educação aiming to extend journey in Brazilian public schools, as the law provides. This program justifies its perspective by reference to the work of the educator Anísio Teixeira, however we believe this perspective of full-time education in the Mais Educação program performs a misreading of this work, because disregards contextual elements in production of this educator. This is the hypothesis will lead the work that follows, whose goal is to identify and demonstrate the differences between the perspective of Mais Educação program and the educator AnisioTeixeira, putting emphasis on their contributions to the theme of full-time education in particular and for offer of the right to education that is to be universal, namely, for all. |
URI: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13318 |
Aparece nas coleções: | DEF - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ARTIGO_Diferenças entre a perspectiva de educação integral de Anísio Teixeira e do programa mais educação.pdf | 562,3 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons