Buscar

 

RI UFLA (Universidade Federal de Lavras) >
DAE - Departamento de Administração e Economia >
DAE - Artigos publicados em periódicos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13388

Title: A gestão do marketing mix: como mexer no time que está ganhando?
Other Titles: Managing Marketing Mix: how can you change a winning team?
???metadata.dc.creator???: Costa Filho, Custódio Genésio da
Mesquita, José Marcos Carvalho de
Fernandes, Renato Borges
Caixeta, Ronaldo Pereira
Castro, Cleber Carvalho de
Keywords: Marketing
Empresas - Estratégias
Empresas - Planejamento
Companies - Strategies
Companies - Planning
Publisher: Fundação Getulio Vargas
Issue Date: Jan-2014
Citation: COSTA FILHO, C. G. da et al. A gestão do marketing mix: como mexer no time que está ganhando? GV Casos, São Paulo, v. 4, n. 1, p. 1-10, jan./jun. 2014.
???metadata.dc.description.resumo???: As decisões de marketing de uma empresa nascente levaram a excelentes resultados iniciais. O conflito se constitui a partir da inquietação de um dos sócios-diretores, para quem as estratégias, até então vitoriosas, devem ser revistas para que a empresa atinja a liderança de mercado. Sugere-se que o caso seja utilizado em cursos de graduação em Administração de Empresas e em cursos de pós-graduação lato sensu, nas disciplinas de Marketing, Estratégias de Marketing, Composto Mercadológico, Administração de Vendas etc. Recomenda-se, também, que o caso seja utilizado ao final da disciplina, devido à abordagem de diversos conceitos entrelaçados do marketing mix
Abstract: The marketing decisions of a fledgling company led to excellent initial results. The conflict arose as a result of the concern of one of the managing partners, for whom the strategies, which had until then been highly successful, must be reviewed so the company can become a market leader. It is suggested that the case be used on graduate courses in business administration and on postgraduate specialization courses in marketing, marketing strategies, the marketing mix, sales administration, etc. It is also recommended that the case be used at the end of the discipline because of the approach of various intermingled marketing mix concepts.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13388
???metadata.dc.language???: pt_BR
Appears in Collections:DAE - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ARTIGO_A gestão do marketing mix - como mexer no time que está ganhando.pdf252.18 kBAdobe PDFView/Open

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.


View Statistics

 


DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback