Buscar

 

RI UFLA (Universidade Federal de Lavras) >
DAE - Departamento de Administração e Economia >
DAE - Artigos publicados em periódicos >

Please use this identifier to cite or link to this item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13404

Title: Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração
Other Titles: Education or training: reflexions on quality in higher education administration
???metadata.dc.creator???: Lourenço, Cléria Donizete da Silva
Keywords: Educação de administradores
Qualidade em educação
Educação superior
Business administration teaching
Quality in education
Higher education
Publisher: Universidade do Oeste de Santa Catarina
Issue Date: 2013
Citation: LOURENÇO, C. D. S. Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração. RACE: Revista de Administração, Contabilidade e Economia, v. 12, n. 3, p. 81-120, 2013.
???metadata.dc.description.resumo???: Há uma discussão que aponta a passagem de um modelo de educação superior preocupado com a formação geral, em termos políticos, humanísticos e éticos dos alunos, para um modelo preocupado apenas com a preparação para o exercício profissional. Neste artigo, argumentou-se a favor da necessidade de conciliação entre essas duas dimensões – técnica e humana – resgatando os conceitos de qualidade formal e política de Demo (1995). Portanto, o objetivo foi refletir sobre a qualidade na formação em administração, e, para tanto, discutiu-se sobre dois problemas presentes no processo de formação do administrador: a ênfase exagerada no tecnicismo e a desconsideração do contexto.
Abstract: There is an argument that shows the substitution of a model of higher education concerned with general education, in political terms, humanistic and ethical student for a model concerned only with preparation for professional practice. In this article, it is argued in favor of the need for reconciliation between these two dimensions – technical and human – rescuing Demo’s concepts of formal quality and policy quality. Therefore, the aim is to reflect on the quality of training in administration. Thus, it was discussed about two issues present in the formation process of the administrator: the overemphasis on technicalily and disregard for the context.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13404
???metadata.dc.language???: pt_BR
Appears in Collections:DAE - Artigos publicados em periódicos

Files in This Item:

File Description SizeFormat
ARTIGO_Formação ou instrução - reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração.pdf419.29 kBAdobe PDFView/Open

This item is licensed under a Creative Commons License
Creative Commons

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.


View Statistics

 


DSpace Software Copyright © 2002-2010  Duraspace - Feedback