Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13404
Título: Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração
Título(s) alternativo(s): Education or training: reflexions on quality in higher education administration
Palavras-chave: Educação de administradores
Qualidade em educação
Educação superior
Business administration teaching
Quality in education
Higher education
Data do documento: 2013
Editor: Universidade do Oeste de Santa Catarina
Citação: LOURENÇO, C. D. S. Formação ou instrução: reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração. RACE: Revista de Administração, Contabilidade e Economia, v. 12, n. 3, p. 81-120, 2013.
Resumo: There is an argument that shows the substitution of a model of higher education concerned with general education, in political terms, humanistic and ethical student for a model concerned only with preparation for professional practice. In this article, it is argued in favor of the need for reconciliation between these two dimensions – technical and human – rescuing Demo’s concepts of formal quality and policy quality. Therefore, the aim is to reflect on the quality of training in administration. Thus, it was discussed about two issues present in the formation process of the administrator: the overemphasis on technicalily and disregard for the context.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/13404
Aparece nas coleções:DAE - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Formação ou instrução - reflexões sobre qualidade no ensino superior de administração.pdf419,29 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons