Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/29902
Título: | Material didático de ecologia confeccionado por alunos do curso de licenciatura em biologia: uma analise da produção escrita |
Título(s) alternativo(s): | Didactic material of ecology made by students of the biology licensing course: An analysis of writing production |
Palavras-chave: | Formação de professores Estratégias didáticas Teacher training Didactic strategies |
Data do documento: | 2017 |
Editor: | Associação Amigos da Natureza da Alta Paulista |
Citação: | BARCELOS, C. N.; GONÇALVES, L. V.; NASCIMENTO JÚNIOR, A. F. Material didático de ecologia confeccionado por alunos do curso de licenciatura em biologia: uma analise da produção escrita. Fórum Ambiental da Alta Paulista, [S.l.], v. 13, n. 8, 2017. |
Resumo: | Throughout their academic and personal trajectory, teachers construct knowledge that is essential to their practice. The way these practices are being mobilized in teacher training courses is one of the major problems currently discussed. In this sense, an analysis of the practices carried out during the discipline Methodology of Teaching in Ecology of the course of Degree in Biological Sciences of UFLA was made. The students developed different didactic strategies, according to the concepts proposed by NCPs in order to facilitate student learning. All activity was filmed. It was possible to perceive the contributions of the practice to the formation of these teachers, realizing how fundamental is the reflection and the relative ones regarding these practices. |
URI: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/29902 |
Aparece nas coleções: | DBI - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ARTIGO_Material didático de ecologia confeccionado por alunos do curso de licenciatura em biologia- uma analise da produção escrita.pdf | 1,03 MB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons