Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38125
Título: A produção de textos no Exame Nacional do Ensino Médio: uma reflexão e um contraponto
Palavras-chave: Produção de textos
Gêneros textuais
ENEM
Ensino de língua portuguesa
Production of texts
Textual genres
Teaching of Portuguese language
Data do documento: Jun-2012
Editor: Associação de Leitura do Brasil (ALB)
Citação: SILVA, D. C.; VIEIRA, M. S. de P. A produção de textos no Exame Nacional do Ensino Médio: uma reflexão e um contraponto. Leitura: Teoria & Prática, Campinas, n. 58, p. 2468-2477, jun. 2012. Suplemento especial
Resumo: This article had by purpose to examine how to configure the proposals of textual productions present in ENEM (National Exam of Secondary Education) between the years of 1998, when it was applied the first evaluation, until the last evaluation applied in 2011. For this, it was conducted a survey of bibliographical and later analysis of proposed textual productions present in those evaluations. It was started from the discussion about the production of texts present in Antunes (2009) and later the concepts of genres and textual types from Marcuschi (2002), Oliveira (2010) and Bakhtin (1997). The analyzes showed that the production of texts in the test of ENEM are anchored in a traditional perspective that seems not to consider the contributions of linguistics, especially in regard to studies about textual genres and their contribution to teaching.
URI: http://alb.com.br/arquivo-morto/edicoes_anteriores/anais18/pdf/ltp_58_suplemento_18cole_2405_2805.pdf
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38125
Aparece nas coleções:DCH - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.