Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38461
Título: A teoria do aprendizado social e a questão do menor infrator
Título(s) alternativo(s): The social learning theory and the juvenile offender issue
Palavras-chave: Infratores adolescentes
Criminologia
Juvenile offenders
Criminology
Data do documento: 2013
Editor: Faculdade Presidente Antônio Carlos de Itabirito - UNIPAC
Citação: TEIXEIRA, R. A. de A. A teoria do aprendizado social e a questão do menor infrator. Diké, Itabirito, n. 8, p. 38-53, 2013.
Resumo: The current paper aims to bring Criminology to the debate of criminal sanctions and those sanctions oriented to juvenile offenders. First, there is an exposure of the ideological perspectives that justify the imposition of prision time. After that, we present Criminology as a science that could have important impacts in our understanding of public punitive system, and then we present the Social Learning Theory, which is the theoretical reference. In the end, we suggest some changes that juvenile offenders system should undergo so that it is suitable to the criminological perspective here adopted.
URI: http://itabirito.site.unipac.br/wp-content/uploads/sites/4/2018/11/DIK%C3%89-2-2013-PDF-Final.pdf
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/38461
Aparece nas coleções:DIR - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.