Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/45635
Título: | Utilização das redes sociais na educação: guia para o uso do Facebook em uma instituição de ensino superior |
Palavras-chave: | Redes sociais Educação Ensino Aprendizagem |
Data do documento: | Dez-2012 |
Editor: | Universidade Federal do Rio Grande do Sul (UFRGS), Centro Interdisciplinar de Novas Tecnologias na Educação (CINTED) |
Citação: | JULIANI, D. P. et al. Utilização das redes sociais na educação: guia para o uso do Facebook em uma instituição de ensino superior. RENOTE: Revista Novas Tecnologias na Educação, Porto Alegre, v. 10, n. 3, p. 1-11, dez. 2012. DOI: 10.22456/1679-1916.36434. |
Resumo: | The social networking softwares have high audience in Brazil, especially Facebook, which in this study is analyzed from different aspects in order to promote educational activities in an educational institution, bringing students, teachers, business and community. Therefore, we present the concepts of social networks and their applications in education. It is then exposed to the methodology used in a discipline with the support of Facebook, contemplating lifting the educational activities, the actors involved, the issues of ethics, privacy and security, in addition to providing integration with other media institution. The suggestions for the implementation and evaluation of a proposed use of social networking in education are also covered in this article. |
URI: | https://seer.ufrgs.br/renote/article/view/36434 http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/45635 |
Aparece nas coleções: | DCC - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.
Ferramentas do administrador