Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/50129
Título: Um mergulho nas poéticas das infâncias: percursos e percalços metodológicos da pesquisa com crianças
Título(s) alternativo(s): Buceo en poética infantil: vías y mal funcionamiento metodológico en la investigación infantil
Diving in children's poetics: pathways and methodological impasses in child research
Palavras-chave: Infância
Pesquisa
Crianças
Infancia
Investigación
Niños
Childhood
Research
Kids
Data do documento: Mai-2021
Editor: Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
Citação: ALMEIDA, B. A.; REIS, F. P. G. dos. Um mergulho nas poéticas das infâncias: percursos e percalços metodológicos da pesquisa com crianças. Revista Diversidade e Educação, Rio Grande, v. 9, p. 651-678, 2021. DOI: 10.14295/de.v9iEspecial.12683.
Resumo: Investigating whether aesthetic experiences allow problematizing issues related to the production of identities and differences in the context of Early Childhood Education required a plunge into post-structuralist references, in the pedagogies, and sociology of childhoods to problematize the words of children from their contact with the arts. Conducting research involving this age group, is doing it with children and not about them, which is why countless challenges are placed in the researcher's interactions with the field. Fundamental questions for the development of the research emerged from this process: how to stop being a foreign body in that space? How to provide space-times in which children have a time and a voice? How to do this listening exercise? Thus, it is concluded that there is an urgent need for a political look in the field of research methodologies with children, given the urgency to know the cultures of children from their multiple languages.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/50129
Aparece nas coleções:DEF - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Um mergulho nas poéticas das infâncias percursos e percalços metodológicos da pesquisa com crianças.pdf412,74 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons