Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/58279
Título: Uma revisão sistemática do ensino de matemática para estudantes com Transtornos do Espectro Autista
Palavras-chave: Ensino de matemática
Transtornos do Espectro Autista (TEA)
Revisão sistemática
Mathematics teaching
Systematic review
Autistic Spectrum Disorders (ASD)
Data do documento: 2022
Editor: Sociedade Brasileira de Matemática (SBM)
Citação: ABREU, K. de K.; FREIRE, E. R. C. G. Uma revisão sistemática do ensino de matemática para estudantes com Transtornos do Espectro Autista. Professor de Matemática Online, Rio de Janeiro, v. 10, n. 1, p. 109-127, 2022. DOI: https://doi.org/10.21711/2319023x2022/pmo108.
Resumo: Educators deal daily with the difficulties in attending to the multiple forms of learning of their students, especially those diagnosed with Autistic Spectrum Disorders (ASD). Thus, one of the objectives of this study was to organize and analyze teaching materials, teaching practices, digital technologies and their contributions to the teaching and learning process. The methodology applied was a systematic literature review based on qualitative research, through the mapping of 47 articles, written in Portuguese or English. The analyzes carried out showed that the use of modeling and perspective videos, repetition commands, sequentially pre-defined instructions and the use or production of virtual platforms that have a simple and straightforward layout are pedagogical tools that contribute to the teaching of mathematics for students with ASD.
URI: https://doi.org/10.21711/2319023x2022/pmo108
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/58279
Aparece nas coleções:DEX - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.