Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/58864
Título: Modelos didáticos como instrumentode inclusão em aulas práticas de microbiologia
Título(s) alternativo(s): Didactic models as a tool for inclusion in practical microbiology classes
Los modelos didácticos como herramienta de inclusión en las clases prácticas de microbiología
Palavras-chave: Educação inclusiva
Biologia educacional
Alunos com deficiência
Inclusive education
Educational biology
Student with disability
Data do documento: 22-Dez-2022
Editor: Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), Pró-Reitoria de Graduação (PROGRAD)
Citação: TAVARES, D. G. et al. Modelos didáticos como instrumento de inclusão em aulas práticas de microbiologia. Revista Docência em Ensino Superior, Belo Horizonte, v. 12, p. 1-21, 2022. DOI: 10.35699/2237-5864.2022.39531.
Resumo: In this work,we report the experience of including a visually impaired student in the practical classes of the General Microbiology discipline. As a strategy, someimportant didactic models were developed within the content of the discipline. For its elaboration, materials of easy acquisition and low cost were used. The use of didactic models in practical classes facilitated the learning of the content of the classes, allowing the identification of microscopic details by the visually impaired student and by all other students, who showed enthusiasm and interest, reporting that the adapted play materials helped in understanding of various structures and microorganisms observed in optical microscopy and in the illustrations of textbooks and books.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/58864
Aparece nas coleções:DBI - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Modelos didáticos como instrumento de inclusão em aulas práticas de microbiologia.pdf914,25 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons