Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/28235
Título: Relações de gênero e sexualidades na formação docente: (des)construção de saberes das graduandas do curso de pedagogia
Título(s) alternativo(s): Sexualites and gender relations in the teaching training: (des) constructing stereotypes of pedagogy course students
Autores: Reis, Fábio Pinto Gonçalves dos
Xavier, Lidiane Teixeira
Barbosa, Vanderlei
Palavras-chave: Relações de gênero
Sexualidade na educação
Professores – Formação
Gender relations
Sexuality in education
Teachers – In-service training
Data do documento: 8-Dez-2017
Editor: Universidade Federal de Lavras
Citação: SILVA, N. M. R. Relações de gênero e sexualidades na formação docente: (des)construção de saberes das graduandas do curso de pedagogia. 2017. 100 p. Dissertação (Mestrado Profissional em Educação)-Universidade Federal de Lavras, Lavras, 2017.
Resumo: The aim of this research was to discuss the experiences built by the students of the Education course at Centro Universitário de Formiga around the gender and sexuality topics linked to the deployment phase of the subjects Education and Diversities at the beginning of the students study. The methodological procedures of this research involved the help of the 3 period of the Education course students whom wrote a logbook that could be used as the main register tool which made up the empirical evidence for the quantitative research. The logbook was a key mechanism to the involved people, especially to the researcher who could register her perceptions, opinions, feelings towards the shared experiences and discussions in the meetings related to the topics. The activities were developed in five meetings included in the hours schedule of the Education and Diversity subjects. The found results were treated in qualitative form through the critical methodology.In particular inspired by the studies of the researchers Dagmar Estermann Meyer and Marlucy Alves Paraíso, which made possible to analyze the students notes and their reports. It is hoped the discussion in this present work can contribute to the teachers, who often have questions, see the possibilities of a coherent performance between Education and the Gender and sexuality connections.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/28235
Aparece nas coleções:Educação - Mestrado Profissional (Dissertações)

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
DISSERTAÇÃO_Relações de gênero e sexualidades na formação docente....pdf1,61 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.