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Campo DCValorIdioma
dc.creatorOliveira, Solange Riveli de-
dc.creatorRezende, Daniel Carvalho de-
dc.date.accessioned2018-07-13T15:58:33Z-
dc.date.available2018-07-13T15:58:33Z-
dc.date.issued2017-06-
dc.identifier.citationOLIVEIRA, S. R. de; REZENDE, D. C. de. Calculation, qualculation, calqulation: em um mercado de alimentação local. Marketing & Tourism Review, Belo Horizonte, v. 2, n. 1, p. 1-27, jun./jul. 2017.pt_BR
dc.identifier.urihttp://revistas.face.ufmg.br/index.php/mtr/article/view/4296pt_BR
dc.identifier.urihttp://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/29646-
dc.description.abstractFarmer markets are used to promote local food that is emerging as a phenomenon (of investigation). This research was developed in a farmer market in São João del-Rei, Brazil, inspired by the actor network theory (ANT) and its consequent conceptual development, agency. The aim was to describe how calculation is made for foods. The material collected consists of Interviews, documental analysis, observation and content analysis. The research demonstrated a variety of calculation, calculation-qualculationcalqualation, (Cochoy, 2010) which act on the pricing. Findings showed that is possible studying price without, however, demonstrating numeric variables, that product costs are barely considered by farmers, that price comparison between farmers, wholesale price and retail price are strongly used on calculation. Therefore, there are various conflicting agents and calculative agencies and it is complex to delimitate the boundary of each one.pt_BR
dc.languagept_BRpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.rightsrestrictAccesspt_BR
dc.sourceMarketing & Tourism Reviewpt_BR
dc.subjectMercado de alimentação localpt_BR
dc.subjectFeiras livrespt_BR
dc.subjectFood local marketpt_BR
dc.subjectFarmer marketpt_BR
dc.titleCalculation, qualculation, calqulation: em um mercado de alimentação localpt_BR
dc.title.alternativeCalculation, qualculation, calqulation: in a food local marketpt_BR
dc.typeArtigopt_BR
dc.description.resumoAs feiras são usadas para promover o mercado de alimentação local. Este estudo foi desenvolvido na “Feira Livre do Produtor”, em São João Del-Rei, Minas Gerais, sob inspiração da teoria ator-rede (TAR) e o consequente desdobramento conceitual, agenciamento. O objetivo foi descrever o cálculo de valor realizado em relação aos alimentos. Foram feitas entrevistas, análise documental, observação e análise de conteúdo do material coletado. A pesquisa demonstrou uma variedade de cálculos, quantitativos-qualitativos-coletivos (Cochoy, 2010) que agem na atribuição de preço. Os resultados revelaram que é possível estudar preço sem, no entanto, demonstrar variáveis numéricas, que os custos dos produtos são pouco considerados pelos feirantes, que a comparação de preços entre feirantes, preço no atacado e no varejo agem fortemente sobre o cálculo. Portanto, os diversos agentes e agências calculativas se confrontam e é complexo delimitar os limites de cada um.pt_BR
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