Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37179
Título: | Competências adquiridas durante o curso de graduação em administração de empresas na ótica dos alunos formandos: um estudo em cinco instituições de ensino superior |
Título(s) alternativo(s): | Skills acquired during the business administration undergraduate course as per the students’ perception: a study in five higher education institutions |
Palavras-chave: | Diretrizes curriculares Graduação Administração de empresas Curriculum guidelines Undergraduate education Business administration |
Data do documento: | 2011 |
Editor: | Associação Nacional dos Cursos de Graduação em Administração (ANGRAD) |
Citação: | LOMBARDI, M. F. S. et al. Competências adquiridas durante o curso de graduação em administração de empresas na ótica dos alunos formandos: um estudo em cinco instituições de ensino superior. Administração: Ensino e Pesquisa, Rio de Janeiro, v. 12, n. 1, p. 119-147, jan. /mar. 2011. |
Resumo: | By considering the curriculum guidelines for Business Administration courses, this study seeks to understand whether the Institutions of Higher Education, as per the perception of students, have been able to develop the knowledge, skills and attitudes suggested by such guidelines throughout the undergraduate course. With this purpose, a survey was carried out with students of the last year of Business Administration graduate courses from five different Higher Education Institutions located in the states of Minas Gerais, Santa Catarina and São Paulo. The exploratory-descriptive research with quantitative approach used descriptive and factorial exploratory statistics to compare groups suggested by the basic guidelines and students' perceptions. The results indicate that the perception of students is more generic than the rank of powers of the National Curriculum Guidelines (NCG), resulting in four factors, named management capacity, relational skills, knowledge and guidance. The grouping into four factors may suggest that the expectation of the NGC, divided into eight groups, is not perceived by students, or, not yet recognized by them. |
URI: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37179 |
Aparece nas coleções: | DAE - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ARTIGO_Competências adquiridas durante o curso de graduação em administração de empresas na ótica dos alunos formandos: um estudo em cinco instituições de ensino superior.pdf | 262,58 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons