Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37909
Título: | O trabalho com o léxico em sala de aula: desafios para o ensino de uma língua materna |
Palavras-chave: | Vocabulário Ensino de língua materna Léxico Dicionário Vocabulary Native language teaching Lexicon Dictionary |
Data do documento: | 2013 |
Editor: | Universidade Federal de Campina Grande |
Citação: | FERREIRA, H. M.; VIEIRA, M. S. de P. O trabalho com o léxico em sala de aula: desafios para o ensino de uma língua materna. Revista Letras Raras, Campina Grande, v. 2, n. 2, p. 19-33, 2013. |
Resumo: | This article is the result of a literature study about the importance of vocabulary / lexicon in mother tongue classes. The work was organized in three parts: historical basis for the study of vocabulary / lexicon; pedagogical approach of vocabulary / lexicon; theoretical-methodological considerations about the use of the dictionary. From the work undertaken, it became evident that the study of vocabulary / thesaurus is mainly for teaching foreign language, which become scarce research on the teaching of vocabulary / lexicon in mother tongue classes. Working with the lexicon demand criteria that go beyond the linguistic dimension, since the use of the words / terms constitutes a discursive activity. Thus, the study of vocabulary / lexicon includes lexical items just like the word, group of words and fixed expressions. Furthermore, it was shown that the use of the dictionary as a methodological resource requires preparation by the teacher so that the use of such material is carried out fruitful way. |
URI: | http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37909 |
Aparece nas coleções: | DCH - Artigos publicados em periódicos |
Arquivos associados a este item:
Arquivo | Descrição | Tamanho | Formato | |
---|---|---|---|---|
ARTIGO_O trabalho com o léxico em sala de aula desafios para o ensino de uma língua materna.pdf | 287,52 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons