Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37931
Título: Valores pessoais das mulheres empresárias: aplicação da escala LOV
Título(s) alternativo(s): Personal values of women's enterprise: applying the scale LOV
Palavras-chave: Valores pessoais
Mulheres empresárias
List of values – LOV
Comportamento do consumidor
Personal values
Women entrepreneurs
Consumer behavior
Data do documento: 2010
Editor: Universidade Nove de Julho - Uninove
Citação: ALMEIDA, I. C. et al. Valores pessoais das mulheres empresárias: aplicação da escala LOV. REMark - Revista Brasileira de Marketing, São Paulo, v. 9, n. 3, p. 49-68, set./dez. 2010.
Resumo: The role of personal values as standards or criteria that influence the choices of individuals suggests the relationship of values to behavior. Based on this understanding, the concept of human values has been used in the social sciences to understand various issues such as the use of media, religious and political behavior, preferences and consumer behavior. Based on this perspective, this study aims to analyze the values of women entrepreneurs based on the scale List of Values - LOV (Kahle et al., 1986). The administration of the scale to a sample of women entrepreneurs has shown that the values Fun, Sense of accomplishment and Self Respect had higher means. By analysis of principal components extracted three dimensions of scale: Individual Values and collective values. Since the value of Making Sense of most women identified as most important.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/37931
Aparece nas coleções:DAE - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Valores pessoais das mulheres empresárias aplicação da escala LOV.pdf347,79 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons