Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39643
Título: Formação do professor de português e seu outro: concepções de linguagem em portais educacionais
Palavras-chave: Concepções de ensino
Língua Portuguesa
Exotopia
Excedente de visão
Bakhtin, M. M. (Mikhail Mikhailovitch), ‏ 1895-1975
Teaching concepts
Portuguese language
Exotopia
Vision surplus (excess of seeing)
Data do documento: 2019
Editor: Universidade Federal de Mato Grosso
Citação: VILLARTA-NEDER, M. A.; SCHINELO, R. de F.; FERREIRA, H. M. Formação do professor de português e seu outro: concepções de linguagem em portais educacionais. Revista Diálogos, Cuiabá, v. 7, n. 2, p. 236-252, mai./ago. 2019.
Resumo: This article aims to discuss how the conceptions of Portuguese language teaching are still based on an expectation of normativity that reinforces the traditional teaching position and decontextualized language. For this, the reader's comments on Portuguese Teaching Educational Portals will be taken as corpus. It is considered that analyzing these extracurricular contexts helps to understand the social representation that serves as a foundation for the language conceptions of teachers and students in the classroom. From the theoretical point of view, the Bakhtinian concepts of exotopia and vision surplus (excess of seeing) will be used.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39643
Aparece nas coleções:DCH - Artigos publicados em periódicos
DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_Formação do professor de português e seu outro concepções de linguagem em portais educacionais.pdf222,92 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons