Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39685
Título: O espaço físico das bibliotecas públicas escolares: entre o legal e o real
Título(s) alternativo(s): The physical space of public school libraries: between the legal and real
Palavras-chave: Bibliotecas escolares - Espaço físico
Espaços de leitura
School library - Physical space
Reading Space
Data do documento: 2019
Editor: FEBAB - Federação Brasileira de Associação de Bibliotecários
Citação: GOULART, I. do C. V.; DIAS, M. A.; LELIS, D. O. O espaço físico das bibliotecas públicas escolares: entre o legal e o real. Revista Brasileira de Biblioteconomia e Documentação, São Paulo, v. 15, n. 2, p. 4-26, mai./ago. 2019.
Resumo: The present study investigated four municipal public libraries of elementary school, in a city of Sete Lagoas, Minas Gerais, with the aim of presenting how the physical space of the school libraries are structured, in order to understand the operation and the reality of organization modes and uses of books in this environment. As a methodological proposal was applied a field research, in an exploratory feature, through images registration searching to know the collection, the physical structure, the operation and make a parallel with the school libraries guidelines proposed by official documents approaching school library aspects and its great importance in teaching and learning . The observations indicate that the physical spaces investigated have inadequate structures for the students’ attendance, indicators that show that these areas cannot be classified as school libraries, because they do not comply with the minimum required by official documents.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/39685
Aparece nas coleções:DED - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_O espaço físico das bibliotecas públicas escolares entre o legal e o real.pdf1,05 MBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons