Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/40981
Título: O Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência de Química (PIBID): reflexões para a formação docente
Título(s) alternativo(s): The Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência (PIBID): reflections for teacher training
Palavras-chave: Formação docente
PIBID
Licenciatura
Teacher training
Initial academic studies
Programa Institucional de Bolsas de Iniciação a Docência (PIBID)
Editor: Universidade Federal de Sergipe (UFS)
Citação: BARBOSA. G. L. S.; SOUZA, J. A. de; SUART, R. de C. O Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência de Química (PIBID): reflexões para a formação docente. Scientia Plena, [S.l.], v. 11, n. 9, p. 1-11, 2015. DOI: 10.14808/sci.plena.2015.097201.
Resumo: PIBID is a program that aim pre service chemistry teaching. Their actions have been consolidated since it was implemented in 2008 and is reality in various institutions of higher education in Brazil. In view of the importance of this program nationwide, is analyzed in this paper the pre service chemistry motivation of a University in Minas Gerais to admission this program as well as their expectations with respect to the contribution that for teacher training. Semi-structured interviews were conducted with twelve participants during the second semester of 2013. The results show that although some undergraduates have started the course without understanding the true role of teaching, participation in PIBID appears to be contributing to a immersion of future teachers in professional practice as well, increasing their interest in follow the teaching career.
URI: http://repositorio.ufla.br/jspui/handle/1/40981
Aparece nas coleções:DQI - Artigos publicados em periódicos

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
ARTIGO_O Programa Institucional de Bolsa de Iniciação à Docência.pdf307,54 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Este item está licenciada sob uma Licença Creative Commons Creative Commons